שוב בגלל עבודות: שינויים בתנועת הרכבות בשפלה

בשל עבודות פיתוח והרחבת תשתיות המסילה באיזור והיערכות להפעלת הקווים חשמליים בתחנה - החל מיום ראשון יהיו שינויים בתנועת הרכבות ברחובות וביבנה למשך 5 ימים

זמן צפייה: 01:42

רכבת ישראל הודיעה היום (חמישי) על שינויים בתנועת הרכבות בתחנות רחובות ויבנה מזרח, בשל היערכות להפעלת קווים חשמליים בתחנה, וכן עבודות פיתוח והרחבה של תשתיות המסילה באיזור.

הרכבת נמצאת בישורת האחרונה לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, הקו הפרברי הנוסע בין תחנות נתניה, ת"א לוד ורחובות, שיופעל במהלך השנה הנוכחית. הפעלת קו זה צפויה לשפר משמעותית את השירות באזור, המתאפיין בריבוי עצירות וביקושים גבוהים, וכן ישפיע לטובה על השירות בקווים נוספים הנוסעים במסילות אלה.

עם הפעלת קו זה באמצעות חשמל, מעל למחצית מהרכבות החולפות מידי יום בתל אביב יופעלו באמצעות חשמל. הישג זה ישפר את השירות הרכבתי בכל הארץ, ויצמצם משמעותית את זיהום האוויר והרעש בסביבת התחנות והרציפים.

במסגרת ההכנות להפעלת הקו החשמלי ועבודות הפיתוח והרחבת תשתיות המסילה באיזור רחובות, שהוקדמו מחודש ספטמבר לחודש אוגוסט בשל צמצום מספר הנסיעות ביחס לחודשים אחרים - יחולו שינויים בתנועת הרכבות באיזור רחובות החל מיום ראשון, 14 באוגוסט, ועד ליום חמישי, 18 באוגוסט.

רכבת ישראל - אילוסטרציה
רכבת ישראל - אילוסטרציה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

השינויים הצפויים בתחנות

היערכות ותכנון מיוחדים יאפשרו מתן שירות רכבתי בתחנת רחובות לאורך כל ימי העבודות, תוך שינויים מסוימים - לא תתאפשר נסיעה בין תחנות רחובות ואשדוד בשני הכיוונים. הנסיעה מתחנת רחובות לכיוון צפון (ת"א ויעדים נוספים) תתאפשר לאורך כל שעות הפעילות, בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, במקום שתי רכבות מידי שעה. תחנת יבנה מזרח תיסגר זמנית בימי העבודות.

בנוסף, רכבת ישראל תפעיל מערך היסעים חינמי לאורך כל שעות הפעילות בין תחנות אשדוד עד הלום-יבנה מזרח-רחובות, וכן תעמיד היסעים שיופעלו כגיבוי לתנועת הרכבות מתחנת רחובות ללוד, בהתאם לביקוש. לנוסעים בתחנות אופקים, נתיבות, שדרות שיעדם או מוצאם תחנות צפוניות מתחנת אשדוד עד הלום – תידרש בימי העבודות החלפת רכבות בתחנות אשקלון או אשדוד עד הלום. תנועת הרכבות תשוב לסדרה ביום ראשון 21.8.22 עם חידוש השירות.