מהיום ולמשך חודשים: רכבת ישראל סוגרת תחנות באזור השרון לצורך עבודות תחזוקה

עקב עבודות הנדסיות לחיזוק תקרת אולמות הנוסעים בתחנות כפר סבא נורדאו והוד השרון סוקולוב, תנועת הרכבות תעבור לפעול על מסילה בודדת ויחולו שיבושים בתנועת הרכבות בטבעת השרון. לשירות הנוסעים יופעל שירות היסעים חינמיים

זמן צפייה: 00:11

החל מהיום ולמשך חודשים: רכבת ישראל הודיעה אמש (שלישי) כי מספר תחנות רכבת ייסגרו לפעילות באזור השרון, זאת לצורך ביצוע עבודות הנדסיות בתקרת אולמות הנוסעים. השיבושים בתנועת הרכבות יורגשו בתחנות הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום, פתח תקווה סגולה וכפר סבא נורדאו. בעקבות הפסקת הפעילות בתחנות, יופעל שירות היסעים חינמיים אל תחנות רעננה מערב וכפר סבא נורדאו.

לגבי תחנת פתח תקווה סגולה, בימים ראשון עד חמישי הרכבות לכיוון תל אביב לא תעצורנה בתחנה במהלך מרבית שעות הפעילות, מלבד בין השעות 14:30-11:00. בהמשך לכך, יופעל שירות היסעים חינמי מתחנה זו אל תחנת פתח תקווה קריית אריה.

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: רויטרס

עוד הודיעה רכבת ישראל כי רכבת מספר 347 היוצאת מידי יום ראשון עד חמישי מתחנת הרצליה בשעה 21:11 ומסיים נסיעתה בתחנת תל אביב ההגנה בשעה 22:00 תבוטל עד להודעה חדשה.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, התייחסה היום לסגירת תחנות הרכבת בטבעת השרון ואמרה: "ברגע שנודע לי כי רכבת ישראל סוגרת שתי תחנות בעקבות גילוי של ליקוי בטיחותי הקיים מזה שנים רבות, הנחיתי את גורמי המשרד להקים ועדת בדיקה שתחקור אחורה את התקלה ותוודא שתקלות כאלה לא ישובו. לצערי, שוב ושוב אנו מגלות תקלות מהעבר, הפוגעות בשירות הבסיסי לציבור".

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון, מסר בתגובה לסגירת תחנת "סוקולוב" בעיר: "אחרי שנתיים של השבתות בשל עבודות חישמול הרכבת, קיבלנו בהפתעה הודעה על השבתה מיידית של תחנת הרכבת לזמן בלתי ידוע בשל צרכי בטיחות. לצערי הרכבת הפכה בשנים האחרונות לנוכחת נפקדת בעבור התושבות והתושבים, קיומה ידוע, אך אנו כמעט ואיננו יכולות ויכולים לעשות בה שימוש. ביטחון הנוסעות והנוסעים מעל לכל, אך אירוע זה וההתנהלות בתוכו אינו תקין וראוי שייחקר על מנת למנוע הישנותם של מקרים דומים בעתיד".

ראש העיר כפר סבא רפי סער זעם על ההחלטה: "ההתנהלות השערורייתית של רכבת ישראל, שלא טרחה אפילו להודיע מראש ובאופן מסודר לתושבים המשתמשים בשירותי הרכבת על ההשבתה הצפויה החל מהיום, היא שיא חדש בניתוק. חלק מהתושבים שמעו על כך אמש אבל חלקם נאלצו לשמוע על הסגירה הפתאומית היום בבוקר, ולהיבדל בכך שיאחרו לעיסוקיהם. בכוונתי לפנות לשרת התחבורה שתפתור את המחדל הזה".