בעקבות תחקיר חדשות 13: המשטרה פתחה בחקירה נגד הרב ברלנד

חודשיים לאחר שבתה של נורית בן משה מתה ממחלת הסרטן, הגישה נורית תלונה במשטרה נגד הרב שהמליץ לבתה שלא לקבל טיפול רפואי. "הוא צריך לשלם על מה שעשה - והוא עשה"

זמן צפייה: 02:01

חודשיים בדיוק חלפו מאז מות בתה של נורית בן משה, חסידה בקהילה של הרב אליעזר ברלנד שחלתה בסרטן. בעקבות תחקיר חדשות 13, היום (חמישי) הגישה נורית תלונה במשטרה נגד הרב שהמליץ לבתה שלא לקבל טיפול רפואי, אלא להסתמך על ברכתו, זאת בטענה שברלנד סייע בכך להמתת בתה.

"אני כאן כדי להגיש תלונה נגדו על המעשים שהוא עשה", הסבירה נורית בפתח תחנת המשטרה, "כל הכוונה שלי היא שברלנד ישלם את מה שהוא צריך לשלם - ואת זה המשטרה תחליט". עוד הוסיפה נורית ואמרה כי "אני פה כדי שאף אמא לא תסבול כמו שאני סבלתי, ובשביל שהוא ישלם על מה שהוא עשה – והוא עשה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"ברלנד רצח אותה": מאבק האם מול הרב שהבטיח לרפא בתה • תחקיר

תחקיר: כך מבטיח הרב ברלנד לרפא חולה סופנית תמורת אלפי שקלים

איומים על חיי האם שנאבקה מול הרב שהבטיח לרפא את בתה

נורית שבתה נפטרה מסרטן
נורית שבתה נפטרה מסרטן | צילום: חדשות 13

חקירת המשטרה תתמקד גם בניסיון לאסוף ראיות מתוך הכת של ברלנד, קהילה סגורה וקיצונית שספק אם חבריה ישתפו פעולה עם החוקרים. אם בעתיד יוזמן הרב בעצמו לחקירה, זה לא יהיה המפגש הראשון שלו עם החוקרים. הוא כבר נחקר והורשע בעבר בעבירות מין בחסידות שלו ואף נידון למאסר, אולם הוא ברח לחו"ל, נתפס בהולנד והוסגר לישראל - וכאן קוצר מאסרו בשל מצבו הבריאותי, והוא זכה לשחרור מוקדם מהכלא.

כזכור, תחקיר חדשות 13 חשף את תעשיית פדיון הנפש שמנהיג הרב, שמבטיח להסיר מחלות ולרפא חולים סופניים, ובתמורה גובה מהם סכומי עתק. "לומר לאדם חולה סרטן לוותר על כל כספו ולהימנע מטיפול רפואי בלי כל הסמכה רפואית - סיכון לא סביר", אמר פרופסור גבריאל הלוי מהקריה האקדמית אונו. לדבריו, "הסיכון הלא סביר הזה גרם למותה וזו עבירת הריגה".

Ihwxag Wkypm4