"אלה החיים": האימהות שיוצאות נגד ייצוגי ההורות המושלמת ברשת

החברות בקבוצת הפייסבוק "אימהות שוקעות" טוענות שברשתות החברתיות מוצגת הורות נטולת פגמים שלא קיימת במציאות, ולכן הן בוחרות לפרסם את חוויותיהן ללא פילטרים. "מותר לאוורר רגשות שליליים"

זמן צפייה: 06:50

לאחרונה, אימהות רבות מחפשות את דרכן בתחום ההורות - ורבות מהן מעלות את העוגות היפות והמוקפדות שאפו, את שולחנות החג שערכו או התחפושות שהכינו לרשתות החברתיות. מסיבה זו, קמה קבוצת הפייסבוק "אימהות משקיעות" שבה חברות כ-130 אלף נשים - וגברים לא מורשים להיכנס. בקבוצה מתפרסמים כ-2,400 פוסטים בחודש שרובם זוכים לאלפי לייקים ושיתופים. "לי באופן אישי זה כיף, אני מוכנה לוותר על שעות שינה כי אני רוצה לשמח את הילדים", סיפרה טליה אהרוני, שחברה בקבוצה.

מנגד, קמה הקבוצה "אימהות שוקעות", מעין קונטרה ל"אימהות משקיעות" - שבה המסר הפוך. טלי בראל, מנהלת הקבוצה, אמרה: "אלה אימהות שאומרות את האמת, גם כשהילדים בוכים, עדיין מצלמים. זה אומר גם את התמונות האמיתיות מהחג של הילדים צורחים ובוכים עם חולצה קרועה ומלוכלכת, כי אלה החיים באמת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מלחמות מים ותצוגת תינוקות: מהיכן הגיעו המסורות של שבועות?

"משפיל ולא רגיש": הרוחות סוערות לאחר הפשיטה על המועדון בת"א

לא מטוס או ציפור: המונית המעופפת הראשונה תושק בשנה הבאה

מסיבת יום הולדת מושקעת
מסיבת יום הולדת מושקעת | צילום: החדשות 13

לטענת חברות הקבוצה, את הפרסומות הישנות החליפו חשבונות אינסטגרם משויפים, וכיום ההורות שמשווקת היא נטולת פגמים ובה "כוכבים" שמציגים לראווה אידיליה משפחתית - הילדים תמיד יפים, נקיים ושמחים, וההורים תמיד רעננים ומתמוגגים. ניתן למצוא בקבוצה תמונות של אוכל שרוף שבישלו האימהות או של מתנות יום הולדת מאכזבות שקיבלו, כשבמקום להתבייש, האימהות דואגות לפרסם ולהחצין את החוויות שהן עוברות. "בקבוצה הזאת אני הבנתי שמותר לי ללאוורר גם רגשות שליליים", סיפרה לידיה עפגין.

ייתכן כי העוגות, השולחנות הערוכים וההפקות הגרנדיוזיות עבור הילדים הם אולי ביטויים קונרקטיים ושטוחים לשאלות עמוקות הרבה יותר שמעסיקות הורים - מהי הורות טובה ומה הביטויים שלה? כיום, קיימות סדנאות רבות להדרכות הורים ויש גם קואוצ'רים בנושא, והביקוש לכך גדול מאוד.