ההורים של שירה בנקי ויו"ר ארגון נכי צה"ל: נחשפו כמה ממדליקי המשואות

שר התרבות והספורט טרופר הודיע כי הורי הנערה שנרצחה במצעד הגאווה ידליקו משואה ביום העצמאות הקרוב. בנוסף, גם יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן ומייסד עמותת שלווה קלמן סמואלס ידליקו. הטקס השנה יתקיים בסימן הצעדה לאנשים עם מוגבלות

טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות | צילום: מרכז ההסברה

שר התרבות והספורט חילי טרופר חשף הבוקר (שני) כמה ממדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. בין המדליקים נמצאים הוריה של שירה בנקי, שנרצחה במצעד הגאווה, יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן ומייסד עמותת שלווה, קלמן סמואלס.

לאחר רצח בתם בקיץ 2015, מיקה ואורי בנקי הקימו את "דרך שירה בנקי", עמותה לזכרה שפועלת למען יוזמות חברתיות וחינוכיות בהן הקליניקה למאבק בשנאה במרחב הציבורי.

שירה בנקי בת ה-16, שנדקרה למוות במצעד הגאווה בירושלים
שירה בנקי בת ה-16, שנדקרה למוות במצעד הגאווה בירושלים | צילום: באדיבות המשפחה

קלמן סמואלס ייסד יחד עם רעייתו מלכי את עמותת שלווה המעניקה טיפול ומענה חינוכי-שיקומי לעשרות אלפי אנשים עם מוגבלות ולעשרות אלפים נוספים של בני משפחתם בישראל. כיום תומכת העמותה ביותר מאלפיים אנשים במגוון טיפולים ותוכניות מיוחדות. העמותה מוכרת במיוחד בזכות להקת שלווה, שבה לוקחים אנשים עם מוגבלות.

עידן קליימן הוא יו"ר ארגון נכי צה"ל ושירת כלוחם בחטיבת גבעתי בגזרת לבנון וברצועת עזה. במהלך היתקלות עם מחבלים בחאן יונס, חדרו לחזהו קליעים. הוא נפצע אנוש ונותר מרותק לכיסא גלגלים. מאז הוא פועל למען נכי צה"ל ועומד בראש הארגון המונה כ-50 אלף חברים.

עידן קליימן, יו''ר ארגון נכי צה''ל
עידן קליימן, יו''ר ארגון נכי צה''ל | צילום: חדשות 13

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ עם להקת שלווה
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ עם להקת שלווה | צילום: iac

מדליקת משואה נוספת היא ד"ר שמחה גתהון המשמשת כיו"ר התאגיד הממלכתי "מרכז מורשת יהודי אתיופיה" והיא ממקימי עמותת עלם לסיוע לבני נוער במצבי סיכון. ד"ר גתהון נולדה באתיופיה ועלתה בצעירותה לארץ.

יום העצמאות הקרוב יעמוד בסימן "יד פוגשת יד אחות" ויתקיים בסימן הצדעה לאנשים עם מוגבלות.