בשל התערבות השרה רגב: לאחר שנפסל - זאב רווח נבחר להשיא משואה

ועדת טקס המשואות הסירה בשנה שעברה את השחקן מרשימת המועמדים, על רקע הטענות להטרדות מיניות שעלו נגדו. שרת התרבות התקשרה ליו"ר הוועדה - ושינתה את ההחלטה בניגוד לנהלים

זמן צפייה: 01:05

במהלך דיוני הוועדה לבחירת מדליקי המשואות, בשנה שעברה, בנוגע לשחקן זאב רווח, עלו נגדו טענות על הטרדות מיניות. על רקע הטענות, החליטה הוועדה להסיר את שמו של השחקן מרשימת המועמדים מתוך חשש שאם יאושר לו להדליק משואה ההחלטה תעורר ביקורת קשה. שני חברי הוועדה באותה שנה תיארו את נימוקי ההחלטה בכך ש"אם רווח יאושר - ארגוני הנשים ישחטו אותנו".

זמן מה לאחר מכן נודעה למירי רגב החלטת הוועדה. היא התקשרה ליו"ר הוועדה וביקשה ממנו לאשר בכל זאת את רווח. לאחר שיחות טלפוניות עם שאר חברי הוועדה, ובניגוד לנהלים, אושר שמו של השחקן. על פי הדוח, גם הזמר שלמה ארצי נבחר להשיא משואה בשיחה טלפונית ובניגוד לנהלים.

מבקר המדינה יוסף שפירא ושרת התרבות מירי רגב
מבקר המדינה יוסף שפירא ושרת התרבות מירי רגב | צילום: רויטרס, מרק ניימן

אתמול, כאמור, פרסם מבקר המדינה יוסף שפירא דוח ביקורת על טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות ה-70 למדינה. מהמסמך עולים, בין היתר, ליקויים בדרך ניהול ותיעוד חלוקת ההזמנות לטקס ולחזרות הגנרליות שקדמו לו, בתהליך בחירת משיאי המשואות, בהקצאת וחלוקת ההזמנות לציבור, בהקצאת הזמנות למשרד ראש הממשלה, למנהלת לשכת יו"ר הליכוד, וכן בחלוקת הזמנות לעובדי משרד התרבות ומרכז השלטון המקומי - כפי שנחשף בחדשות 13 בחודש שעבר.

כמו כן, ביקר שפירא את תפקודו של מאיר סוויסה, יועצה הקרוב של שרת התרבות והספורט מירי רגב, שמצד אחד ייעץ לשרה ואף השתתף בישיבות מטעמה, ומנגד, קיבל עשרות אלפי שקלים עבור תפקידו בהפקת האירוע. זאת, לאחר שדבר העסקתו כיועץ חיצוני לטקס פורסם לראשונה בחדשות 13 בשנה שעברה.