טרגדיה ליד חוף בצת: נכנס לים כדי להציל את בתו - וטבע למוות

פרמדיקים של מד"א משו מהמים את האני אבו ריש, סגן מפקד כלא עופר בן 49 ותושב ירכא, שנכנס לים כדי להציל את בתו, בת 12. הוא פונה לביה"ח בנהריה תוך כדי פעולות החייאה - שם נקבע מותו. בתו לא נזקקה לטיפול רפואי

זמן צפייה: 01:07

האני אבו ריש, תושב ירכא בן 49, נמשה אחר הצהריים (שני) כשהוא מחוסר הכרה בחוף לא מוכרז סמוך באזור חוף בצת שליד ראש הנקרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום החלו לבצע בו פעולות החייאה. מפרטים ראשוניים התברר כי הוא נכנס כדי להציל מטביעה את בתו, בת 12. הוא פונה לבית החולים בנהריה במצב אנוש - אך שם נקבע מותו. בתו לא נזקקה לטיפול רפואי.

אבו ריש היה איש שירות בתי הסוהר. משב"ס נמסר: "נציבת בתי הסוהר, קציני וסוהרי שב"ס מרכינים ראש בצער עמוק על מותו הטראגי של סגן גונדר האני אבו-ריש, סגן מפקד בית סוהר 'עופר'. סג"ד אבו ריש זכרו לברכה, תושב הכפר ירכא, היה בן דודו של מישר וסים אבו-ריש, זכרו לברכה אשר נספה באסון הכרמל. סג"ד אבו ריש הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. אנו משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב אמר בעקבות מותו של אבו ריש: "הלב נשבר נוכח הטרגדיה בה קיפח את חייו סגן גונדר האני אבו ריש, סגן מפקד בית הסוהר 'עופר', עת ניסה להציל בתו מטביעה. האני גילה גבורה אנושית יוצאת דופן כאשר זיהה כי בתו במצוקה ונחלץ לעזרתה. קל להבין את פעולתו המהירה והנחושה של האני למען חייה של בתו האהובה, אך באותה מידה קשה לעכל את האסון הכבד. סגן גונדר אבו ריש היה קצין מצטיין ומרשים בשירות בתי הסוהר, שבחר לשרת את ביטחון המדינה במגוון תפקידים מורכבים ומאתגרים, ותמיד עשה זאת באופן מעורר הערכה - מסוג המפקדים ששירות בתי הסוהר התברך בהם.

"האני יחסר בראש ובראשונה למשפחתו שאיבדה את העוגן שלה, אך גם לחבריו בשירות בתי הסוהר, שאיבדו אדם ומפקד משכמו ומעלה. אני משתתף באבלה הכבד של משפחת אבו ריש. יהי זכרו ברוך".

איבד את בן דודו באסון הכרמל. האני אבו ריש
איבד את בן דודו באסון הכרמל. האני אבו ריש | צילום: דוברות שב''ס

החובשים של מד"א דור וקנין ושלומי יהודאי סיפרו: "כשהגענו לחוף אזרחים הובילו אותנו אל גבר שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא נכנס לים לחלץ ילדה וטבע. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".