"לא נראה אותך יותר": מתן בן ה-6 שנהרג בתאונה בכביש 60 נטמן

בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים נטמן מתן צינמן, בן 6, שנהרג בתאונת הדרכים אתמול בכביש 60. חיים, אביו, ספד לו: "מתני שלי, אני לא אראה אותך יותר וגם לא אימא. אתה תחסר לנו מאוד"

זמן צפייה: 04:39

בהר המנוחות בירושלים מלווים הערב (חמישי) מכרים ובני משפחה רבים את מתן צינמן בן ה-6, שנהרג אמש בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 60. חיים, אביו של מתן, ספד לו: "מתני שלי, אפילו לא ראיתי אותך כשהגעתי לתאונה. אמרו לי שלקחו אותך באמבולנס. היית אחד משלושת המוסקטרים בבית. הגוף שלך לא פה, אבל הנשמה שלך פה. היית שובב ושמח. מתפלל בבוקר תפילות שאני לא מכיר. הבאתי לך את התיק ורקדת איתו. לא תוכל ליהנות ממנו. ממש מצטער שלא הייתי שם. אהבת את כל הילדים בגן והם אהבו אותך.

"מתני שלי, אני לא אראה אותך יותר וגם לא אימא. אתה תחסר לנו מאוד. אף פעם לא ראית אותי בוכה ועכשיו כן. אני רוצה להיפרד ממך ולהגיד תודה על שש שנים טובות ששימחת ובאת למשפחה שלנו. כל כך אהבנו אותך. שימחת אותנו נורא. היית אח מעולה ומצוין. אני מודה לך ותמיד תהיה איתנו נתגעגע לך נורא. כבר מתגעגעים. נבוא אליך גם כשנבכה וגם כשנשמח. תודה לך".

רבקה עטרה צינמן, אימו של מתן בן ה-6 שנהרג בתאונה בכביש 60
רבקה עטרה צינמן, אימו של מתן בן ה-6 שנהרג בתאונה בכביש 60

הבוקר אמרה האם ממיטתה בבית החולים: "אני רוצה לפתוח ולהגיד שזו לא היתה תאונת דרכים. נסעתי, הכביש היה פנוי, והרכב ראה אותי בזווית חזקה אליי והאיץ. ניסיתי לזוז ולהתחמק ובום נכנס בנו. הבן שלי קיבל מכה רצינית בבטן והבן הקטן שלי נרצח".

"זו הייתה תאונה מכוונת, לא תאונה, פיגוע", הוסיפה צינמן, "הם רצו לפגוע בי ומבקשת שיפתחו חקירה בנושא שזה בעצם םיגוע טרור ולא תאונה סתמית. היתה בהכרה וראיתי מה קרה וזה היה בכוונה. איבדתי ילד, מתן היה הילד הכי מדהים ביקום".

חמישה מבני משפחת צינמן מהיישוב שבות רחל שבגוש שילה נפגעו בתאונה, ומותו של מתן בן ה-6 נקבע בבית החולים הר הצופים בירושלים, לאחר שפונה לשם במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה - אך הרופאים לא הצליחו להציל את חייו.

''לא נראה אותך יותר''. הקבר הטרי
''לא נראה אותך יותר''. הקבר הטרי

רחל בת ה-32, שנהגה ברכב יחד עם ארבעה מילדיה, התנגשה חזיתית ברכב פלסטיני באזור חבל בנימין, ממעלה לבונה לכיוון עלי, אשר סטה ממסלולו מסיבה לא ידועה. היא נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה עם חבלות בבטן ובגפיים, ובתה בת ה-12 שנפצעה קשה פונה לבית החולים שערי צדק בבירה. ילד נוסף, כבן 10, נפצע באורח בינוני, ותינוק בן חצי שנה נפגע באורח קל.

זירת התאונה בכביש 60, מתן צינמן
זירת התאונה בכביש 60 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מתן היה אמור לעלות השנה לכיתה א', ואמש סיפרה רבקה מבית החולים: "נסענו בכביש 60 בדרך למפגש משפחתי באריאל. לפתע דהר מולי רכב פלסטיני בצבע לבן שהגיח מהנתיב ממול. האטתי את הנסיעה אך הרכב הפלסטיני האיץ. הבנתי שהוא הולך להיכנס בי חזיתית ולא הצלחתי לעצור. ההתנגשות היתה במהירות עצומה. איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש".

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "הלב הבוקר עם משפחת צינמן. מתן צינמן רק בן שש, שהיה אמור לעלות לכיתה א' נהרג אתמול בתאונת דרכים מחרידה. שולח ניחומים מעומק הלב ואיחולי החלמה לגוף ולנפש למשפחתו וחבריו".

זירת התאונה בכביש 60
זירת התאונה בכביש 60 | צילום: מוקד בנימין

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מסר: "התאונה הנוראית אמש והדמים המרובים שאנו משלמים כתוצאה מטרור הדרכים של הערבים בכבישי יו"ש הם לא גזירת גורל. משילות ושלטון חוק כוללים אכיפה והמציאות כרגע היא של אפס אכיפה כנגד ערביי יהודה ושומרון. כל מי שנוסע בכבישי יו"ש חווה על בשרו את תרבות הנהיגה הערבית בכבישים ואת פערי התשתית האדירים ומיד מבין שאין דין ואין דיין".

"המציאות הנוכחית היא תוצאה של הרבה שנים שבהם כבישי יהודה ושומרון נפלו בין הכיסאות", הוסיף סמוטריץ', "במשרד התחבורה גלגלו את האחריות למשרד הביטחון ובמשרד הביטחון למשרד התחבורה כשמשטרת התנועה כלל אינה פועלת ביהודה ושומרון ומחוז ש"י מתוקצב בחסר גדול של שוטרי וניידות תנועה".

"בתפקידי כשר תחבורה לקחתי אלי את האחריות למשרד" הוסיף, "ואכן בתקופה הזו הוצאנו לדרך את סלילת העוקפים בחווארה ובאל-ערוב, יצאנו לתכנון של הכפלת כביש 60, והכנסנו לביצוע רימזור של צמתים מסוכנים רבים. לצערי בממשלה האחרונה תחת שרת השמאל מירב מיכאלי המגמה חזרה לאחור וכבישי ותושבי יהודה ושומרון חזרו למציאות של הזנחה פושעת".