מצפון ועד דרום: מאות אלפים פקדו את שמורות הטבע והגנים

בין הנופשים שניצלו את חול המועד לטיולים היו רה"מ נתניהו ומשפחתו, שיצאו לנופש על שפת הכינרת. 6,000 מבקרים הגיעו לאתר החרמון, שנסגר עקב העומס. לחופי הכינרת הגיעו כ-30,000 בני אדם

זמן צפייה: 02:05

כ-230 אלף מטיילים ניצלו היום (שלישי) את חול המועד ואת מזג האוויר הנוח ופקדו את שמורות הטבע והגנים ברחבי הארץ. בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים קיסריה עם 7,000 מבקרים, ירקון, תל אפק ומצדה עם כ-5,000 מסקרים בכל אחד, ובית גוברין, הבשור ואשקלון עם כ-4,000 מבקרים בכל אחד. בין שמורות הטבע בלטו הבניאס ועין גדי עם כ-6,000 מטיילים בכל אחת מהן, ונחל עיון, עיינות צוקים ומערת הנטיפים עם למעלה כ-3,000 מטיילים בכל אחת.

אתרים בולטים נוספים היו שמורת האלמוגים באילת, הגן הלאומי אפולוניה וכן שמורות טבע וגנים לאומיים שבשטחים הפתוחים ובהם שמורת נחל תבור, גן לאומי חורשת הצנחנים ליד גן לאומי פלמחים, שמורת נחל חלילים והגנים הלאומיים עיינות תלם ומדרס. כמו כן, בלילה האחרון כ-10,000 מטיילים לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים.

מטיילים בחרמון בחול המועד
מטיילים בחרמון בחול המועד | צילום: חדשות 13

כ-6,000 מטיילים ביקרו באתר החרמון. זאת, לאחר שמוקדם יותר נסגרה הכניסה לאתר בעקבות עומס המבקרים. בחופי הכינרת ביקרו כ-30,000 נופשים ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ושני בניהם. בעקבות העומס נסגרו החופים צינברי, כינר, צאלון ושקמים.

כתבות נוספות בנושא:

160 אלף מטיילים ברחבי הארץ; שיא של כל הזמנים באגמון החולה

סנפלינג, סדנאות והופעות: כל ההמלצות לטיולים בפסח

פסח חורפי: עץ קרס על רכב, החרמון נסגר ופעילויות לחג בוטלו

בתוך כך, רשות הטבע והגנים נערכת למאות אלפי מטיילים בימים הקרובים. בין הפעילויות הבולטות שיתקיימו היום – "רוכבים על הזמן  ומופע הסוסים בהיפודרום" בגן הלאומי קיסריה, "צרים על אפולוניה" בגן הלאומי אפולוניה, "הכפר הנבטי והשוק הססגוני" בגן הלאומי ממשית עם מופע הלילה, "האימפריה חוזרת לגן הלאומי בית שאן", רוח מדבר" בחאן השומרוני הטוב, "להציל את ממלכת האור" בקומראן ו"מסתורי ארמון המלך" בהרודיון. פעילויות בולטות נוספות יהיו ה"עיר עבדת מתעוררת לחיים" בגן הלאומי עבדת ו"מנורות במערות" בגן הלאומי בית שערים. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים.

נתניהו ומשפחתו ברמת הגולן
נתניהו ומשפחתו ברמת הגולן | צילום: קובי גדעון לע''מ

רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אמרה כי "אנו רואים כבר מהבוקר תנועה ערה מאוד של מטיילים בכל השמורות והגנים הלאומיים ברחבי הארץ ומעריכים כי מספר המבקרים יגדל עוד יותר במהלך היום בין היתר בזכות הפעילויות הרבות שאנו מקיימים ומזג האוויר האידיאלי לטיולים בטבע".

אתמול פקדו 160,000 מטיילים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. זאת למרות הדיווחים על מזג אוויר גשום. באגמון החולה נרשם שיא של כל הזמנים, כאשר מעל לעשרת אלפים מטיילים ביקרו באתר.

שביל סובב כינרת
שביל סובב כינרת | צילום: כינרת, סובב כנרת
אוצרות הגליל
אוצרות הגליל | צילום: יעל שביט
הכינרת
הכינרת | צילום: רשות הכינרת