דרמה בלב ים: היאכטה שקעה - המשפחה חולצה בזכות הסמארטפון

ספינה עליה כמה בני אדם התהפכה מול נמל אשדוד, וארבעה בני אדם הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסותא בעיר. בתוך כך, קשיש כבן 83 טבע למוות בחוף דור

זמן צפייה: 02:05

אירוע חריג נרשם אמש (שלישי) בנמל אשדוד, כאשר ספינה עליה כמה בני אדם התהפכה, וחמישה בני אדם חולצו מהמים על ידי סירת חיל הים. ארבעה מתוכם הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסותא באשדוד, ביניהם שני נערים וילד. כולם פונו במצב קל. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כוחות של זרוע הים והשיטור ימי הוזנקו למקום בו התהפכה הסירה האזרחית, על מנת לסייע בפעולות האיתור וחילוץ האזרחים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207200738' autoplay='0' credit='' desc='הספינה שהתהפכה' poster='' kid='1_lnbh9gpa' duration='']

ליאור, שהיה על הסירה, אמר לחדשות 13: "לילד יש בר מצווה עוד חודשיים. יצאנו לשיט, הוא עצר לרגע את הסירה ובשנייה היא התמלאה מים ופשוט שקעה. אני עם ילד קטן שלא יודע לשחות, שלפתי אותו. במזל נפל עליי מזרון צף, אני באמת לא יודע מאיפה".

"שחינו חצי שעה לכיוון המזח", הוסיף ליאור, "לא היה לנו מצופים. רק המזרון הציל אותנו. מזל שהיה לנו אייפון 13 חסין למים, התקשרנו ל-100 תוך כדי. הגיעו חיל הים ומצאו אותנו. אנחנו בסדר, רק חתכים של מדוזות".

החובשים של מד"א ברוך הרשקוביץ ומשה פולבש סיפרו: "מיד כשקיבלנו את הדיווח על הסירה הוזנקנו לכיוון החוף. באמצעות מוקד 101 של מד"א בוצע תיאום מול חיל הים שדיווח שהם משו את הנפגעים ומחלצים אותם לבסיס. נכנסו עם האמבולנסים לבסיס ועלינו למזח על מנת לחבור לנפגעים. הגבר ו-3 הילדים היו בהכרה מלאה ורטובים. ביצענו בדיקות רפואיות, עטפנו אותם בשמיכות ופינינו אותם להמשך טיפול בבית החולים כשמצבם יציב."

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1307222053' autoplay='0' credit='' desc='"להסתכל על הילדים ולא לעזוב אותם": נמשך גל הטביעות' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1657653879/uploads/2022/903168299.jpg' kid='1_d4emiuzn' duration='']

בתוך כך, קשיש כבן 83 טבע הבוקר למוות בחוף דור שבמועצה אזורית חוף הכרמל, בין חיפה וחדרה. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו במקום טיפול רפואי, ואף ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו.

החובש רוני דרורי ממגן דוד אדום סיפר: "הגענו עם הניידת לטיפול נמרץ ממש בסמוך לקו המים וביצענו פעולות החייאה ממושכות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות בגבר שנמשה לחוף כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

חופשת הקיץ רק החלה, אבל מספרם הרב של אנשים שטבעו ברחבי הארץ מדאיג מאוד. רק בשבוע שעבר טבעו 9 אנשים, כמה מהם למוות. הסכנה אינה בלעדית לחוף הים, וגם בנחלים ובבריכות אירעו כמה אירועי טביעות. על פי נתוני מד"א, מתחילת עונת הרחצה, הצוותים העניקו טיפול רפואי ליותר מ-120 בני אדם שטבעו, 17 מהם למוות.