התות הכבד בעולם: משק ישראלי קבע שיא גינס חדש

"תות בשדה - משק אריאל" שבקדימה-צורן שבר את שיא גינס עם תות במשקל של 289 גרם, כמעט 40 גרם מעל לשיא הקודם שנקבע בשנת 2015 ביפן - וכבד יותר מאייפון. במשק הבטיחו: "השיא הבא יגיע עוד מעט - חכו להפתעות"

צחי אריאל והתות הכבד בעולם
צחי אריאל והתות הכבד בעולם | צילום: Guinness World Records

"תות בשדה - משק אריאל" שבקדימה-צורן, שבר השבוע שיא גינס כשגידל את התות הכבד ביותר בעולם, במשקל של לא פחות מ-289 גרם, יותר כבד מאייפון, פי 24 מהתות הממוצע ו-39 גרם מעל השיא הקודם של תות במשקל 250 גרם, שנקבע בשנת 2015 על ידי חקלאי יפני.

צחי אריאל מ"תות בשדה - משק אריאל", סיפר לאתר חדשות 13 כי "בקטיף הבנו שהתותים ענקיים, חבר אמר לי שהתותים גדולים והם שוברים שיא גינס. הפצנו בין החברים, התלהבנו שיש תותים גדולים, ואז אחד החברים אמר שהילדים שלו בדקו והם שוברים את השיא".

האחים אריאל עם התותים של המשק ''תות בשדב - משק אריאל''
האחים אריאל עם התותים של המשק ''תות בשדה - משק אריאל'' | צילום: שליו אריאל

"חיכינו לעוד תות שישבור את השיא", סיפר צחי, "המתנו שהם יבשילו ובקטיף ביקשתי מהפועלים שישימו בצד את התותים הגדולים יותר. כשהם הגיעו למחסן שקלנו אותם והתלהבנו".

"נכנסו לאתר השיאים של גינס והגשנו מועמדות", משחזר צחי, "את התיעוד עשינו עם עורך דין ונוטריון, התכתבנו איתם במשך שנה עד עד שהודיעו לנו ששברנו את השיא. אנחנו מחכים לתעודה". כשנשאל מה היעד הבא של המשק, אמר "השיא הבא יגיע עוד מעט – חכו להפתעות".

''תות בשדה - משק אריאל''
''תות בשדה - משק אריאל'' | צילום: שליו אריאל

המשק שביישוב קדימה-צורן קם לפני מעל ל-40 שנים "זה משק משפחתי", סיפר צחי, "אבא שלי הקים אותו, ואנחנו ארבעה אחים שממשיכים אותו. אנחנו הדור השני, והילדים שלנו הם הדור השלישי, הם גם עוזרים".  צחי גם הסביר מדוע לדעתו דווקא השנה הצליחו התותים של המשק המשפחתי שלהם לשבור את השיא העולמי: "שנה שעברה מזג האוויר היה שונה, הפריחה התעכבה, ומזג האוויר השנה הטיב איתה והם הגיעו לגודל הזה".

התות ששבר את שיא גינס
התות ששבר את שיא גינס | צילום: Guinness World Records