כהוקרה לשוטרים וללוחמי מג"ב: מפקד הימ"מ ישיא משואה בטקס יום העצמאות

הוועדה הציבורית לבחירת המדליקים באירוע בהר הרצל בחרה בנצ"מ ח' להשיא משואה. בנימוקי נכתב כי "בשירותו הוביל פעילויות מסכנות חיים למען ביטחון המדינה". שר התרבות: "בימים האלה אין ראוי ממפקד היחידה ללוחמה בטרור"

זמן צפייה: 00:27

שר התרבות והספורט חילי טרופר הודיע הבוקר (חמישי) כי מפקד הימ"מ ח.א. ידליק משואה בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, בשם לוחמי משטרת ישראל, משמר הגבול על יחידותיו השונות והימ"מ.

השר טרופר קיבל השר את המלצת הועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות, בראשות מנהל מרכז ההסברה, מר מושיק אביב, שנימקו כי נצ"מ ח.א., מפקד הימ"מ, הינו קצין נועז ועתיר הישגים. ח.א. החל את שירותו כלוחם ימ"מ ומאז שירת במגוון תפקידי חוד. במהלך שירותו הוביל פעילויות מסכנות חיים.

מפקד הימ"מ ישיא את המשואה בשם הימ״מ - היחידה הלאומית למלחמה בטרור, וכן בשמם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל וכלל המתנדבים. בשם לוחמות ולוחמי משמר הגבול, אנשי המילואים. יחידת הימ"מ מופקדת על פעילויות מיוחדות בכל תחומי מדינת ישראל, ביהודה ושומרון וברצועת עזה.

חילי טרופר, ועידת הספורט
שר התרבות והספורט חילי טרופר

טרופר אמר על הבחירה: "בימים בהם מדינת ישראל מתמודדת מול הטרור וכוחות הביטחון ובראשם לוחמי הימ״מ עובדים לילות כימים כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל, אין ראוי ממפקד היחידה הלאומית ללוחמה בטרור להדליק משואה ביום העצמאות של מדינת ישראל".

הטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות, שיתקיים בהר הרצל ב-4 במאי 2022, יעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות". ביום העצמאות ה-74, תצדיע מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים, אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר; הפועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות וחיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית.

שר התרבות חילי טרופר במסיבת עיתונאים לקראת טקס המשואות
שר התרבות חילי טרופר במסיבת עיתונאים לקראת טקס המשואות

כזכור, אתמול ערך טרופר מסיבת עיתונאים לקראת טקס הדלקת המשואות, ואמר כי השנה לראשונה לא יודלקו זיקוקים בטקס, כדי לא לפגוע בהלומי קרב, וכן כי "הפוליטיקה נשארת בחוץ". לאחר העימותים בהיערכות לטקסים הקודמים בין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, טרופר הודיע כי רה"מ נפתלי בנט לא ינאם בטקס.