חשד: תלמידי ישיבה יידו אבנים לעבר בית בחברון ופצעו ילדה

3 צעירים מישיבה בקריית ארבע נעצרו בחשד שהשליכו אבנים לעבר בית פלסטיני, וגרמו לפציעה ולנזק לרכב. בדיון בעניינם הוחלט לשחרר שניים עם צו הרחקה למשך שבוע מחברון, והשלישי שוחרר בערבות

אזיקים
אזיקים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

שלושה צעירים נעצרו בשבת בחשד כי באותו היום יידו אבנים לעבר בית של פלסטיני בחברון וגרמו לפציעתה של ילדה ולנזק לרכב. החשודים, תלמידי הישיבה בקריית ארבע, נחקרו בחשד לנזק לרכוש בנסיבות מחמירות ועבירה ממניע לאומני.

אתמול (ראשון) הם הובאו לדיון בבית משפט השלום בירושלים. המשטרה ביקשה להעביר אותם למעצר בית של חמישה ימים ולהרחיק אותם מחברון למשך 15 ימים. השופט אורן סילברמן דחה את הבקשה והחליט לשחרר שניים מהחשודים בתנאי הרחקה למשך שבוע מחברון, וחשוד נוסף בערבות כספית בלבד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל החשש מגל שני: קבינט הקורונה דן בהשבת מגבלות

גנץ הבהיר לצוות האמריקני: "1 ביולי – לא תאריך קדוש לסיפוח"

אישום: בכיר ברשות ההגירה דרש שוחד מיני מנשים מהעדה האתיופית

חברון
חברון | צילום: דורון נחום

עורך הדין אביחי חג'בי, אשר מייצג את הצעירים, מסר בתגובה: "שוב אנו עדים לשיטת 'מצליח' בה נוקטת משטרת חברון. ראשית עוצרים ואז בודקים תוך שמותירים חשודים לילה מיותר במעצר. די לי בהחלטת בית המשפט כדי להבין שהראיות המצויות בידי המשטרה רחוקות מלקשור את מרשיי לאירוע".

עו''ד אביחי חג'בי
עו''ד אביחי חג'בי | צילום: יח''צ

מפורום תג מאיר נמסר: "יידוי האבנים הקטלניות על ידי בני ישיבה, אותו יידוי שהרג את עאישה א-ראבי, אם לשמונה מבידייה, ממשיך ללא הפרעה. התלמיד שהרג/רצח את א-ראבי נמצא במעצר-בית עם אזיק אלקטרוני, וחבריו ממשיכים לסכן את חייהם של פלסטינים חפים מפשע. על כוחות הביטחון לפעול בתקיפות ובנחישות נגד הטרור היהודי, כדי למנוע אבידות נוספות בנפש".