ההרוגים בתאונת המטוס ביוון: עד בתיק 4000 ואשתו

הותר לפרסום כי ההרוגים בתאונת המטוס הקל סמוך לאי סאמוס הם חיים גרון ואשתו, אסתי. גרון, בכיר לשעבר במשרד התקשורת, היה גם ברשימת העדים במשפט נתניהו כחלק מתיק "וואלה-בזק"

זמן צפייה: 01:03

ההרוגים בהתרסקות המטוס שהתרחשה אתמול (שני) סמוך לאי היווני סאמוס הם חיים גרון ואשתו, אסתי בני ה-69. גרון הוא בכיר לשעבר במשרד התקשורת והיה גם ברשימת העדים הצפויים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במסגרת תיק 4000, אך יש לציין כי לא היה עד מרכזי. גרון כיהן, בין היתר, כסמנכ"ל לענייני טכנולוגיות עתידיות וסייבר, ולפני כן כסמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד.

חברה של הזוג מסרה לחדשות 13: "אנשים מדהימה, עדינים, עם לב ענק. אסתי מתנדבת בתהיל"ה, ארגון להורים להט"בים, יש להם בן גאה והיא מנחה בשנים האחרונות קבוצת תמיכה בביתה להורים לילדים גאים. הם אוהבים לטוס, ואפילו טסו הרבה בזמן הקורונה, יש להם מטוס פרטי יחד עם זוג נוסף. קשה לי לקלוט שהזוג הזה שתמיד נכון לעזור ולתת לכולם כבר לא איתנו".

במאי 2020 סיפר גרון בריאיון לתחנת הרדיו 103FM על העדות שהעניק במסגרת חקירת התיק. הוא טען כי "שר התקשורת דאז, נתניהו, היה חייב לחתום על אישור המכירה, גם על בסיס עמדת המשרד המסורתית כבר מתחילת שנות ה-2000 ש'בזק' זה 'יס' ו'יס' זה 'בזק'. לא מעניין בכלל את המשרד כמה מניות 'בזק' מחזיקה ב'יס', כי לכל דבר ועניין 'בזק' שולטת בהם".

עם זאת, הוא ציין כי בעדותו לא נשאל על מיזוג בזק ויס, אלא רק לנושא הסיבים האופטיים והטלפוניה הסיטונאית. הוא ציין כי התייחס "אך ורק לעובדות שנגעו להתנהגות של אדון פילבר בעניין הטלפוניה הסיטונאית ובעניינים אחרים אבל לא נשאלתי על מיזוג 'בזק-יס'".

בשנת 2010 השעה מנכ"ל משרד התקשורת דאז, עדן בר טל, את גרון שכיהן באותה התקופה כסמנכ"ל ההנדסה והרישוי במשרד. ההחלטה של בר טל הגיעה לאחר שנטען כי דיבר בצורה פוגענית כנגד שר התקשורת באותה התקופה, משה כחלון.