המאבק בטבריה חוזר לבג"ץ: "חברי המועצה שפוזרה לא ישובו"

ראש העיר הצפונית רון קובי הודיע כי הוא דוחה את החלטתו של שר הפנים להחזיר את חברי המועצה שהודחו: "מקווה שבימים הקרובים יתבהרו העניינים ונוכל לצאת לדרך חדשה"

זמן צפייה: 01:04

המאבק משפטי בין ראש עיריית טבריה, רון קובי, לבין שר הפנים אריה דרעי חוזר לבג"ץ: קובי הודיע הערב (שבת) כי הוא מתנגד להחלטתו של דרעי להחזיר לתפקידם את חברי המועצה שהודחו, ולהאריך את ניסיון העברת התקציב עד 30 בספטמבר.

"הודעתי הערב למנכ״ל עיריית טבריה, עיר הכנרת, כי חברי המועצה שפוזרו לא ישובו לתפקידם עד להחלטת הבג״ץ", כתב. "אני מקווה שבימים הקרובים יתבהרו העניינים ונוכל לצאת לדרך חדשה וחיובית על מנת להמשיך ולקדם את ענייני העיר ולתת שירות טוב לתושבי טבריה".

"פקודת העיריות לא הסמיכה את שר הפנים, בכל הכבוד, להאריך מועד אישור התקציב בדיעבד", טען. "על פניו, ההחלטה מיום 2 באוגוסט ניתנה בחריגה מסמכות ומשמעות הדבר הוא שבהחלט בטלה מעיקרה – דהיינו, חסרת תוקף משפטי".

לעוד כתבות בנושא:

רון קובי: "דרעי כשל כישלון חרוץ – הביצועים שלו הם ביזיון"

שופטי העליון לצד רון קובי: "לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע"

עד לדיון בעליון: בג"ץ דחה את השימוע של רון קובי

רון קובי, ראש עיריית טבריה
רון קובי, ראש עיריית טבריה | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול הודיע שר הפנים אריה דרעי על הארכת מועד אישור התקציב ברשויות המקומיות עד 30 בספטמבר - התקופה המירבית הקבועה בחוק. זאת, לאחר ישיבה שקיים אמש עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן.

מלבד טבריה, גם ראשי המועצות עוספיה וירכא כשלו בהעברת התקציב, וכן ראש העיר רהט. ההחלטה, למעשה, מחזירה את המועצות שהתפזרו לתפקידו, לכל הפחות עד למועד שנקבע. קובי התנגד להחזרת חברי המועצה לתפקידם.

דרעי אמר בהודעתו כי: "אנו מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב במליאת המועצה ובכך לאפשר מתן שירותים נאותים לתושבים".

אריה דרעי במסע''ת של ש''ס לאחר פיזור הכנסת
אריה דרעי במסע''ת של ש''ס לאחר פיזור הכנסת | צילום: חדשות 13

ביום שלישי, התייחס קובי להצעת בית המשפט העליון להקמת ועדה ציבורית, שתמלא את תפקידי מועצת העיר עד למועד השימוע שלו, שאמור להיערך בחודש באוקטובר. בריאיון לאילה חסון ב-103FM אמר קובי כי "ההחלטה היא מאוד צודקת כיוון שלאריה דרעי יש יריבות אישית, מפלגתית ומוסדית נגדי, והוא יעשה לי שימוע שהוא לא בידיים נקיות". כמו כן, תקף את שר הפנים וטען שהוא "כשל כישלון חרוץ, התוצאות והביצועים שלו הם ביזיון".

כמו כן, הוסיף קובי כי "אני לא מעל החוק, אני רוצה שיעשו לי שימוע אם צריך. אבל שיהיה שימוע הוגן, שמגיע בידיים נקיות עם אנשים ענייניים. החוק אומר שעד ה-30 לספטמבר אפשר היה לדחות את הכול, אבל דרעי לא דחה כי הוא רצה את הראש שלי פוליטית, יש בינינו יריבות אישית".

ראש העיר אף הצהיר: "אני מתמודד לתפקיד שר הפנים הבא של המדינה במקום דרעי המושחת, ואם לא אהיה שר הפנים - אשאר ראש עיריית טבריה על אפו ועל חמתו. אני רוצה להחליף אותו בקלפי, אנחנו מקבלים בסקרי עומק בין שישה לעשרה מנדטים, והם מפחדים מזה. אני לוקח מנדטים מליברמן, מהליכוד ומגנץ".