"דורשים מנהיגות אמיתית": נמשכת צעדת משפחת גולדין לגבול הרצועה

הצעדה לציון שמונה שנים לנפילתם בשבי של הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו עושה את דרכה למעבר ארז, לאחר שנעצרה בשבוע שעבר בעקבות פתיחת מבצע "עלות השחר". שמחה גולדין: "להתנות את הכנסת העובדים מעזה בהשבת החיילים"

צעדת משפחת גולדין לרצועת עזה

הצעדה שארגנה משפחת גולדין בדרישה להחזיר את ארבעת המוחזקים ברצועת עזה התחדשה הבוקר (שישי), לאחר שבשבוע שעבר הגיעו הצועדים עד ליד מרדכי, שם נעצרו על ידי כוחות הביטחון בהתאם להתחממות המצב הביטחוני, שעות לפני פתיחת מבצע "עלות השחר". אביו של הדר גולדין, שמחה גולדין, התייחס לכך ואמר: "הצעדה הזו התחילה לפני שבוע מכפר סבא ונעצרנו בצומת יד מרדכי. כאן עצרו אותנו. היום אנחנו ממשיכים את הצעדה לכיוון הגדר".

עוד הוסיף שמחה גולדין ואמר כי הוא קורא לשר הביטחון בני גנץ, שהיה הרמטכ"ל בעת מערכת "צוק איתן", להתנות הכנסת עובדים מהרצועה "בתמורה להשבת אורון והדר, אברה והישאם". בני המשפחה הפנו את דבריהם לראש הממשלה יאיר לפיד בדרישה לעשות את מה שקודמיו לא עשו, ואמרו כי יתמכו במי שיפעל להשבת השבויים והנעדרים, ויבקרו את מי שלטענתם מפקיר חיילים: "מי שמשאיר חיילים בשדה הקרב בסוף יפקיר את הפצועים ויפקיר את החיים – זה מה שקורה ואת זה אנחנו מתקנים כעת".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208121232' autoplay='0' credit='' desc='צעדת משפחת גולדין לכיוון רצועת עזה' poster='' kid='1_evq1oi4t' duration='']

צור גולדין, אחיו התאום של הדר גולדין, מזמין את הקהל לצעוד יחד עם המשפחה: "אנחנו כוח גדול ביחד", אמר והוסיף "אסור לפחד להילחם למען החיילים. אנחנו דורשים מנהיגות אמיתית. קוראים ללפיד להיות ראש ממשלה ראוי ומנהיג ראוי ויחזיר את השבויים הביתה ויתקן שמונה שנים רעות שבהם משאירים אותם מאחור ולא נלחמים עליהם". בדף המאבק "הדר שלי" נכתב: "זה לא מאבק על ימין או שמאל אלא על הערכים עליהם מושתתת מדינת ישראל. לבנים הלוחמים אין תג מחיר"

בשבוע שעבר אמרה אימו של הדר גולדין, לאה גולדין: "להביא את הדר, אורון, אברה והישאם זה הדבר הקטן, הדבר הגדול הוא להחזיר לנו את הגאווה הלאומית, להחזיר לנו את עצמנו למי שאנחנו ולא להיכנע לארכי מחבל יחיא סנוואר שרצח את הדר בהפסקת אש, חטף אותו ומחזיק אותו עד היום ויש לנו צבא שלם וממשלה שלמה שכורעת ברך ונענית לכל הגחמות שלו ואפילו לא מבקשים להחזיר אותם. אז אנחנו החלטנו לעשות מעשה אחרי 8 שנים ופשוט לקום בעצמו ולצעוד עד שנשיב את הבנים".

צעדת משפחת גולדין לעזה
צעדת משפחת גולדין לעזה

המשפחה החלה בצעדה לפני כשבוע וחצי, לציון שמונה שנים לנפילתם בשבי של הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו. הצעדה יצאה מבית המשפחה בכפר סבא במטרה להגיע לאזור הגדר בעזה. האח צור גולדין אמר בתחילת המסע: "אנחנו מתחילים עכשיו את המצעד הזה עם כל מי שעוד אכפת לו מחיילי צה"ל שנמצאים בעזה".

האחות, איילת גולדין, הוסיפה: "די, די עם ההפקרה הזאת. אנחנו יוצאים להשיב את הערכים בעצמנו. זו לא בושה להילחם על חיילים. אני קוראת לכם להצטרף אליי. 677 מחבלים הוחזרו חיים והחיילים עדיין שם. מזוודות של כסף עוברות לחמאס, והחיילים והאזרחים עדיין שם".