"להחזיר את הגאווה הלאומית": מאות צועדים עם משפחת גולדין לגבול הרצועה

הצועדים התכנסו בצומת כפר סילבר לתחילת היום השלישי והאחרון בצעדה לעזה, לציון שמונה שנים לנפילתם בשבי של הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו. שמחה גולדין: "שרה"מ לפיד יגלה אומץ ויגלה אחריות ויביא את החיילים ויפתור את הבעיה של תושבי הדרום"

זמן צפייה: 00:32

מאות אנשים התכנסו הבוקר (שישי) בצומת כפר סילבר לתחילת היום השלישי והאחרון בצעדה לעזה שארגנה משפחת גולדין, לציון שמונה שנים לנפילתם בשבי של הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו. הצועדים ימשיכו בדרכם על כביש 4 עד למעבר ארז על גבול עזה.

משפחת גולדין
משפחת גולדין בצעדה לכיוון גבול הרצועה | צילום: ''הדר שלי''

שמחה גולדין, אביו של הדר, נשא דברים בתחילת הצעדה: "בנימין נתניהו לא הביא את הדר ואורון מטעמים פוליטיים, לא מטעמים ביטחוניים. נפתלי בנט במשך שנה שלמה לא פתר את זה מטעמים פוליטיים. וכשאני מדבר על טעמים פוליטיים אני מדבר בעיקר על פחדנות. ועכשיו יש לנו את ראש הממשלה יאיר לפיד שנכנס לתפקידו שיגלה אומץ ויגלה אחריות ויביא את החיילים ויפתור את הבעיה של תושבי הדרום".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208050918' autoplay='0' credit='' desc='לאה גולדין: "להחזיר לנו את הגאווה הלאומית"' poster='' kid='1_a5vnp92p' duration='']

האם לאה גולדין אמרה: "להביא את הדר, אורון, אברה והישאם זה הדבר הקטן, הדבר הגדול הוא להחזיר לנו את הגאווה הלאומית, להחזיר לנו את עצמנו למי שאנחנו ולא להיכנע לארכי מחבל יחיא סנוואר שרצח את הדר בהפסקת אש, חטף אותו ומחזיק אותו עד היום ויש לנו צבא שלם וממשלה שלמה שכורעת ברך ונענית לכל הגחמות שלו ואפילו לא מבקשים להחזיר אותם. אז אנחנו החלטנו לעשות מעשה אחרי 8 שנים ופשוט לקום בעצמו ולצעוד עד שנשיב את הבנים".

אזרחים בצעדת משפחת גולדין מכפר סבא לעזה
אזרחים בצעדת משפחת גולדין מכפר סבא לעזה | צילום: ''הדר שלי''

צור, אחיו של הדר, אמר: "8 שנים הדר מופקר בעזה כי מפחדים מחמאס. הדר, אורון, אברה והישאם שוכבים על קרקע חמאס והממשלה דורכת עליהם יום יום ונותנת כספים לחמאס ובונה להם מרכזי עסקים, וצינורות גז במיליארדי שקלים".

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין

כזכור, ביום רביעי השבוע החלה משפחת גולדין בצעדה מבית המשפחה בכפר סבא לכיוון הרצועה. "בימים רביעי-שישי תתקיים צעדת ענק", נמסר מהמשפחה בתחילת השבוע", "לציון 8 שנים להפקרתם של הבנים והלוחמים אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו על ידי מדינת ישראל, בשבי ארגון הטרור חמאס. הצעדה תתקיים ביוזמת משפחת גולדין ותצא מבית משפחתה בכפר סבא עד לגדר בעזה ותקרא לממשלת ישראל להחזיר את הבנים הביתה".

צעדת משפחת גולדין לעזה
צעדת משפחת גולדין לעזה | צילום: ''הדר שלי''

הצעדה של משפחת גולדין לעזה
הצעדה של משפחת גולדין לעזה | צילום: ''הדר שלי''