אפליה בביטוח הלאומי: זוגות הומואים לא זכאים להטבות כלכליות

בתביעה שהוגשה לביהמ"ש עולה כי המוסד לביטוח לאומי לא מכיר בשיוויון שבין זוגות הומואים לזוגות סטרייטים, כאשר משק בית של הומואים לא מקבל את אותן הזכויות הסוציאליות. "אפליה מקוממת"

זמן צפייה: 02:00

אפלייה בהטבה של המדינה: בביטוח הלאומי יש זכות סוציאלית שזוגות סטרייטים יכולים לקבל אבל זוגות של הומואים לא מקבלים. תביעה הוגשה בימים האחרונים לבית הדין לעבודה לאחר שזוג הומואים פנה לביטוח הלאומי בבקשה שאחד הגברים, שמחוסר עבודה כבר כמה שנים, יקבל פטור מתשלום ביטוח לאומי כפי שהאופציה גם פתוחה בפני זוגות סטרייטים כשהאישה מחוסרת עבודה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשטרה התעלמה מעדות נאנסת בת 16 – והתוקף חופשי

הציבור התחיל להכיר באיום הסייבר – וכך הוא צריך להתגונן

שנה ושלושה חודשים אחרי: ארן חזן הורשע בניסיון רצח אשתו ליאנה

לפי חוק הביטוח הלאומי, אישה שנמצאת בזוגיות עם גבר יכולה לקבל את פטור "עקרת הבית" שמקל על ההוצאות על בני המשפחה. במקרים שונים כבר הכירו בכך שיש לפרש את מה שמוגדר בחוק הישראלי כגבר ואישה - גם כזוגות להט"בים, אלא שכאן ההחלטה שלא להכיר בשוויון שבין זוגות סטרייטים לזוגות הומואים, ונוצר מצב שבו משק בית של הומואים חווה אפליה ברורה של שירות ציבורי מול משק בית של סטרייטים.

בעבר בית המשפט כבר הורה לאפשר לזוג לסביות את ההטבה הזאת ובכל זאת הביטוח הלאומי כעת לא מכיר בהומואים כזכאים לכך. בביטוח הלאומי מנסים בשנים האחרונות להרחיב את ההכרה כך שלא תפגע בזוגות הומואים אך עד עכשיו זה לא השתנה. באגודה למען הלהט"ב גינו את ההחלטה, ובליווי עם עורכת-הדין עירית אולמן ממשרד קלעי, רוזן ושות׳ הגישו את העתירה לבית הדין.

חבר הכנסת איתן גינזבורג יו"ר סיעת כחול לבן כתב בתגובה לפרסום בחדשות 13: "את הלקונה הזאת צריך לתקן, ואפעל בהקדם לטפל בה".