"אנחנו בעיצומה של מהפכה": מצעד הגאווה יצא לדרך בירושלים

אירוע הדגל של הקהילה הגאה החל, וכמו בכל שנה - מדובר באירוע שמלווה בהתרעות ובמתח רב. כ-2,400 שוטרים נפרסו בשטח, והמוני חוגגים הגיעו לבירה. שר הבריאות הורוביץ: "רבים מהאחים והאחיות שלנו עדיין סובלים יום יום, והם בסכנת חיים של ממש"

זמן צפייה: 01:25

בירושלים יצא לדרך הערב (חמישי) מצעד הגאווה, אירוע הדגל של הקהילה הגאה בעיר שפותח את אירועי חודש הגאווה, וכמו בכל שנה - מדובר באירוע שמלווה בהתרעות ובמתח רב. לפי המשטרה, מספר האיומים גדול וישנם לא פחות מ-180 חשודים פוטנציאליים בפגיעה בחוגגים, מתוכם 20 אנשים בעלי פוטנציאל גבוה מאוד לפגוע בצועדים, וכ-2,400 של שוטרים נפרסו בשטח.

.מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בפתח המצעד: "השנה עברנו ממחאה למהפכה. בפונדקאות, בתרומות הדם, בטיפולי המרה, ביחס לקהילה הטרנסית, אנחנו בעיצומה של מהפכה. רבים מהאחים והאחיות שלנו עדיין סובלים יום יום, לא מסוגלים לצאת מהארון, מפחדים שיגרשו אותם, שיכו אותם, והם בסכנת חיים של ממש".

.מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר הורוביץ: "בני הקהילה שלנו במגזר החרדי והמגזר הערבי - הגיע הזמן לשים את הזרקור על הציבור הזה ולהגיד להם בקול ברור:  אנחנו לא מוותרים עליכם. אנחנו מחוייבים לכם ולא נפקיר אתכם. יש מאחוריכם קהילה גדולה וחזקה שתחבק אתכם בדיוק איך שאתם. על כולנו לעשות הכל כדי לעזור להם לצאת מהארון ולחיות, פשוט לחיות כמו שהם – באושר".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2206022048' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר הכנסת מיקי לוי במצעד הגאווה: "להט"בים הם אזרחים שווים ומגיע להם לקבל שוויון מלא"' poster='' kid='1_pnzzfxy7' duration='']

יו"ר הכנסת מיקי לוי נאם היום לראשונה במצעד, ואמר: "בימים האחרונים אנו עדים לקמפיין הסטה נוראי נגד הקהילה הגאה. לשיא הגענו אתמול עם איומים ברצח כלפי משתתפי המצעד. הזדעזעתי עד לעמקי נשמתי מההשמצות ומאיומי הרצח".

"לכן באתי לכאן היום כדי לעמוד מול הרוח הרעה הזאת", הוסיף לוי, "ולומר בקול צלול וברור, כיושב ראש הכנסת שמייצגת את כל הציבור בישראל - להט"בים הם אזרחים שווים ומגיע להם לקבל שוויון מלא. זכותכם לאהוב, להינשא ולהקים משפחה כמו כל אחד אחר. לחיות בשוויון ובשלום אלה לא פריווילגיות, אלא זכויות בסיסיות".

פעילי להב''ה מפגינים נגד מצעד הגאווה בירושלים
פעילי להב''ה מפגינים נגד מצעד הגאווה בירושלים

בין המוני הצועדים, גם מפגינים נגד קיומו של מצעד הגאווה בבירה הגיעו לאזור, והמשטרה תחמה למפגינים מארגון להב"ה באזור גן בלומפילד. עשרות פעילי להב"ה מפגינים במקום, בהם גם בנצי גופשטיין.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2206021815' autoplay='0' credit='' desc='צועדים ליד המקום בו נרצחה שירה בנקי ב-2015' poster='' kid='1_tsx6i3pi' duration='']

כזכור, צעיר בן 21 נעצר הלילה בביתו בדרום ירושלים בחשד לאיומים באמצעות הרשת החברתית על מפיקת מצעד הגאווה בעיר וגורמים נוספים, זאת לאחר שאתמול בבוקר התקבלו במשטרה תלונות אודות חשד לאיומים למארגני המצעד, נבחרי ציבור ועוד. מעצרו הוארך היום ביממה.

מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90