איומים על מארגני מצעד הגאווה בי-ם: "גורלה של שירה בנקי מחכה לכם"

לקראת המצעד שיתקיים מחר בבירה, תלונות הוגשו במשטרה על איומים שהגיעו לחברי הקהילה הגאה ברשתות החברתיות, מטעם חשבון טוויטר שנושא את השם "האחים של ישי שליסל". איומים דומים הגיעו גם ליו"ר ועדת החוקה גלעד קריב וליו"ר השדולה הגאה בכנסת איתן גינזבורג. "האלימות, האיומים ושיח השנאה לא ירתיעו אותנו מהמשך המאבק הצודק"

זמן צפייה: 00:34

כוננות שיא לקראת מצעד הגאווה: המשטרה פתחה הבוקר (רביעי) בחקירה בעקבות תלונה אודות חשד לאיומים ברשתות החברתיות על מפיקה של מצעד הגאווה שצפוי להתקיים מחר בירושלים, כאשר במהלך הלילה והיום התקבלו איומים דומים גם על גורמים נוספים בקהילה הגאה, כמו גם על יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב ויו"ר השדולה הגאה בכנסת איתן גיזנבורג.

רבים מהאיומים, בין היתר אלה על קריב וגינזבורג, התקבלו מחשבון הטוויטר שנושא את השם "האחים של ישי שליסל", ונכתב בהם: "לא נאפשר שמצעד הגאווה יתקיים בירושלים. ירושלים היא עיר הקודש. גורלה של שירה בנקי מחכה לכם".

שלט לזכרה של שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים, 2021
שלט לזכרה של שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים, 2021 | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, שירה בנקי בת ה-15 נרצחה בדקירות סכין במצעד הגאווה שנערך בירושלים בשנת 2015. הרוצח, ישי שליסל, חרדי קיצוני, ביצע את הרצח חודש לאחר שסיים לרצות עונש של 10 שנות מאסר בגין תקיפה וניסיון רצח במצעד הגאווה שנערך בירושלים ב-2005. על רציחתה של בנקי הוא נידון למאסר עולם.

ח"כ קריב ידוע כתומך בקהילה הגאה, והוא מקפיד להשתתף במצעד בירושלים, כמו גם באירועי גאווה נוספים ברחבי הארץ. מדי שנה מקיים קריב יחד עם התנועה הרפורמית מעמד אזכרה ואמירת קדיש במקום הירצחה של בנקי. לאחר קבלת האיומים הגיש גם קריב תלונה במשטרה.

.מצעד הגאווה בירושלים, 2021
מצעד הגאווה בירושלים, 2021 | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ח"כ קריב מסר בתגובה: "האיומים המפורשים מלמדים על עומק ההסתה נגד הקהילה הגאה שמקבלת רוח גבית מרבנים, אנשי ציבור וכלי תקשורת קיצוניים. האיומים הללו רק מעצימים את הנחישות שלנו להשתתף באירועי הגאווה ולעמוד לצידה של הקהילה הגאה, בכנסת וברחוב. אני וחבריי לסיעת העבודה נצעד מחר בירושלים על אפם וחמתם של המסיתים והמאיימים. אני קורא לציבור הדמוקרטי להגיע בהמוניו".

ח"כ גינזבורג כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זו ההודעה שנשלחה אלי לפנות בוקר, כמו לעוד כמה חברי כנסת וחברי הקהילה הגאה הירושלמית. איומים מפורשים לרצח על רקע נטייה מינית. אז אני מודיע לפחדנים שמסתתרים מאחורי חשבון פיקטיבי - 'האחים של ישי שליסל' - אנחנו נצעד. בראש מורם. בשמחה. בגאווה".

"האלימות, האיומים ושיח השנאה לא ירתיעו אותנו מהמשך המאבק הצודק שאנו מקיימים לשוויון זכויות מלא לחברי הקהילה הגאה", הוסיף גינזבורג, "כל איום שכזה רק מוכיח לנו שדרכנו היא הנכונה, ושיש לנו עוד דרך לעבור. מצפה לראות את אלפי הצועדים למען שוויון מחר בבירה".

.מצעד הגאווה בירושלים, 2021
מצעד הגאווה בירושלים, 2021 | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90