איש המוסד שנהרג באיטליה הובא למנוחות: "פעל בחשאי כל חייו"

מ', איש המוסד שנהרג בהתהפכות הסירה באגם מאג'ורה שבאיטליה, הובא למנוחות בבית העלמין באשקלון. ראש המוסד דוד ברנע ספד לו: "הלב נשבר כשחושבים שאת מותו מצא דווקא במים סוערים. היה איש של ערכים, צנוע, עניו ונטול אגו"

זמן צפייה: 02:33

בבית העלמין באשקלון הובא אחר הצהריים (רביעי) למנוחות איש המוסד שנהרג בהתהפכות הסירה באיטליה. ראש המוסד דוד ברנע ספד לו: "במעמד זה אני מבקש לדבר על האדם, החבר, איש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, שהקדיש את חייו הבוגרים לביטחון המדינה".

"מ' הצטרף אלינו מיד לאחר שירותו הצבאי ומימש שירות משמעותי וייחודי לאורך עשרות שנים במוסד", הוסיף ברנע, "אתם הייתם משפחתו. הכרתי את מ' כמקצוען ברמה הגבוהה ביותר, בעל נועם הליכות, אוהב אדם, טוב לב, רגוע ושקט. דמותו מצטיירת לי עם חיוכו הקבוע, עם גומות החן שלו. אפשר לכנותו, מעבר לכינוי שלו: מ', לב טוב".

"מ' היה איש של אנשים, תמיד היו סביבו מבוגרים וצעירים, זרים וישראלים, ועם כולם ידע לדבר בשפתם, תרתי משמע. עם כולם דיבר באופן רגוע, מכבד ומאוד מכובד. הוא התמחה בתחומים ובשיטות פעולה חלוציות, במבצעים הרבים בהם לקח חלק במהלך שירותו המגוון בארגון שלנו. תמיד היה שקט ורגוע. הכול פשוט, נהג לומר. גם כשלא היה פשוט בכלל. השקט והביטחון העצמי שלו איפשרו לו להתמודד באפקטיביות עם מצבים מאוד מורכבים".

הסירה שהתהפכה באיטליה
הסירה שהתהפכה באיטליה | צילום: לה רפובליקה

"מ' היה צנוע, עניו ונטול אגו. כל דבר שעשה לווה באותו חיוך צנוע שכולם מדברים עליו. מ' היה איש של ערכים, איש של מצוות שבין אדם לחברו. הוא היה אדם טוב וחבר אמיתי. מ' אהב את הים. הקסם של המים משך אותו ולכן השקיע באהבתו למים והשלים קורס סקיפרים רק לאחרונה".

"הלב נשבר כשחושבים שאת מותו מצא דווקא במים סוערים. חבריו לשיט תיארו שבמהלך השיט מצב רוחו היה מעולה, הוא היה בעננים, כפי שהם אמרו. הוא הרגיש הגשמה של ממש בחיבור שבין הספינה למים, לאגם. עכשיו מ׳ אתה מביט אלינו מהעננים, אני רוצה לומר לך: אנחנו אוהבים אותך, מעריכים אותך מאוד, ולא נשכח לעולם את דמותך ואת תרומתך הרבה למוסד".

ראש המוסד דוד ברנע
ראש המוסד דוד ברנע

אנחנו נפרדים היום מאדם נדיר, מעובד מסור ונאמן, ממי שהיה חבר של אנשים רבים שאהבו אותו כל כך והעריכו אותו כל כך. לדעתי מעולם, מ׳, לא תיארת לעצמך עד כמה. לא נשכח אותך ואת משפחתך אנחנו מאמצים ללבנו. הותרת לנו מורשת של מקצועיות ושל אנושיות. פעלת בחשאי משך כל חייך הבוגרים, גם לאחר מותך לא נוכל לספר בפומבי על מעשיך הרבים, המשמעותיים והמועילים לעם ישראל. לכולנו. יהי זכרך ברוך".

האזור שבו התהפכה הסירה
האזור שבו התהפכה הסירה | צילום: רויטרס

איש המוסד לשעבר היה בן 50 במותו. יחד עימו נהרגו שני איטלקים אנשי המודיעין האיטלקי, וכן אשתו של בעל הסירה. מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה האסון התרחש כתוצאה מעומס יתר שהיה על הסירה ותנאי מזג אוויר קשים. לפי התקשורת האיטלקית, על הסירה מותר היה להעלות 15 בני אדם, ובעת הטביעה היו עליה 25.