מאות משתתפים בהלוויותיהם של שניים מהנרצחים בפיגוע בבני ברק: "זה יום קשה"

מאות מלווים את הרב אבישי יחזקאל והרב יעקב שלום בדרכם האחרונה, אחרי שנרצחו בפיגוע בבני ברק. אחיו של אבישי ספד: "דאגת לנו יותר מלעצמך". בנו של יעקב סיפר: "תמיד הייתה חכם, אוהב ודואג". השוטר שחיסל את המחבל ומת מפצעיו יובא מחר למנוחות בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל

זמן צפייה: 02:53

הרב אבישי יחזקאל בן ה-29, שנרצח בפיגוע הירי הקטלני בבני ברק אמש (שלישי), הובא למנוחות בבית החיים פוניבז' שבבני ברק. מאוחר יותר נערכה הלווייתו של הרב יעקב שלום, וגם בו השתתפו מאות בני אדם, ביניהם אמיר אוחנה, איתמר בן גביר ואריה דרעי. שלום הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. דודתו סיפרה עליו כי "דאג לאלמנות ויתומים, כיבד כל אדם באשר הוא".

יעקב שלום עם בנו
יעקב שלום עם בנו | צילום: באדיבות המשפחה

הרב אבישי יחזקאל, אחד הנרצחים בפיגוע בבני ברק
הרב אבישי יחזקאל, אחד הנרצחים בפיגוע בבני ברק

הרב מנשה יחזקאל, אביו של אבישי, ספד לו ואמר כי "הוא הספיק להתקשר לבן הגדול שלי, עובדיה, בשעה 20:00 להגיד לו להיזהר מהיריות, איך שהוא אמר את זה השיחה נותקה. הגבורה שלו אפיינה אותו, הוא נשכב על הילד. השאיר אחריו אישה הרה מסכנה, אבל אלה דרכי השם".

הלוויה חרדים בני ברק חיבוק
הלוויתו של הרב אבישי יחזקאל שנרצח בפיגוע בבני ברק | צילום: רויטרס

דוד נומה, דודו של הרב אבישי, אמר היום לחדשות 13: "אשתו התקשרה לאמא שלו ואמרה לה שהוא יצא הביתה עם הילד, כשהיא שמעה יריות. הוא לא הגיע הביתה והיא התקשרה אלינו. הלכנו לבית החולים ולא מצאנו אותו, ואז אמרו לנו שהוא באבו כביר, וצריך להגיע כדי לזהות את הגופה".

"זה יום קשה, הוא עטף את הבן שלו כדי שלא יחטוף את הכדורים, הוא הציל אותו - ונהרג בעצמו. אשתו בהיריון בחודש השמיני, צריכה ללדת ולא מפסיקה לבכות. הוא היה בחור צעיר, תלמיד חכם, אבא שלו רב. הוא עצמו אברך, רק התחיל את החיים שלו. זה כואב למשפחה, מזעזע, בלתי נתפס. לא יכול להיות דבר כזה שאנשים מפחדים לצאת לרחוב בבאר שבע, חדרה, בני ברק - זה לא יכול להימשך. התושבים בכל מקום בפחד, צריך לשים לזה סוף".

הלוויה חרדים בני ברק
הלוויתו של הרב אבישי יחזקאל שנרצח בפיגוע בבני ברק | צילום: רויטרס

עובדיה, אחיו של הרב אבישי יחזקאל, הספיד אותו בהלווייה: "כמה אהבתי אותך. תמיד היינו מדברים, תמיד היית עוזר לנו בכל דבר. הכנסת שמחה לבית, היית ילד נפלא, יפה ושמח. הגנת על הבן שלך אריאל, ספגת את הקליעים בגופך. מה שעשית זה גבורה יהודית. אבדה גדולה לכל עם ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2203301003' autoplay='0' credit='' desc='משה בשארי - גיסו של הרב יעקב שלום שנרצח בפיגוע ' poster='' kid='1_3ggyw90l' duration='74']

אוריאל, בנו של יעקב שלום, ספד לאביו: "אבא תמיד אוהב אותך, תמיד היית חכם, אוהב ודואג". משה בשארי גיסו של יעקב שלום אמר בהלווייה כי "לפני שנה וחצי עמדנו להספיד את אבא שלך היקר, הרב מאיר צדיק, לא חשבנו שנגיע לפה שוב כל כך מהר". גיסו סיפר: "יעקב תמיד היה מעודד תומך. הכיבוד הורים שלו היה יוצא מהכלל - אם אמא הייתה צריכה משהו הוא מתקשר ומגיע גם אם זה אמצע הלילה, והיה עושה זאת בשמחה".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2203301007' autoplay='0' credit='' desc='יחיאל לוי - דודו של הרב יעקב שלום שנרצח בפיגוע בבני ברק ' poster='' kid='1_p1dms85f' duration='90']

כזכור, חמישה בני אדם נרצחו אתמול בפיגוע ירי בשלוש זירות שונות בבני ברק וברמת גן. ככל הנראה מדובר בחולייה של שלושה מחבלים פלסטינים, שהגיעה ללב גוש דן מהעיירה הפלסטינית יעבד שבצפון השומרון. המחבל שירה בעוברי האורח חוסל, מחבל נוסף נעצר בזירה, ומצוד מתנהל אחר המחבל השלישי.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-3003221550' autoplay='0' credit='' desc='חבר של אחד הנרצחים האוקראינים' poster='' kid='1_uzaubicd' duration='242']

הנרצח הנוסף בפיגוע הינו רס"מ אמיר ח'ורי בן ה-32, השוטר שסייע בחיסול את המחבל ומת מפצעיו, והוא יובא מחר למנוחות בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל. שני הנרצחים הנוספים הם אזרחים זרים מאוקראינה, ויקטור סורוקופוט בן ה-32 ודימיטרי מיטריק בן ה-23.

השוטר אמיר ח'ורי שנרצח בפיגוע בבני ברק
השוטר אמיר ח'ורי שנרצח בפיגוע בבני ברק

לעזרה כלכלית למשפחתו של אבישי יחזקאל ניתן לתרום: בנק איגוד 13, סניף 148, מס' חשבון 1790003 ע"ש דעת תבונות