ארבעת הנרצחים בפיגוע הובאו למנוחות: "ישראל כולה מחבקת אתכם"

במושב גילת נערכה הלווייתה של דוריס יחבס, ובבית העלמין החדש בבאר שבע נטמנו הרב משה קרביצקי, מנחם יחזקאל ולורה יצחק, שנרצחו בפיגוע המשולב בבאר שבע. ראש העיר ספד: "עירי מוכתמת בדם, דמם של אחינו ואחיותנו"

זמן צפייה: 04:14

בבית העלמין החדש בבאר שבע הובא הערב (רביעי) למנוחות הרב משה קרביצקי, שנרצח בפיגוע המשולב בבאר שבע. קרביצקי היה בן 50 במותו, והוא הותיר אחריו אישה, שני בנים ושתי בנות. בהלווייתו השתתפו סגן השר אביר קארה, ח"כ שמחה רוטמן, ח"כ משה ארבל וראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ'.

ראש העיר דנילוביץ' אמר: "מוישה, אנו מסיימים איתך את המסע הכבד מנשוא. היום אתה חותם את המסכת וכמה שזה סמלי, איש תם וישר דרך, שליח מצווה, הסמל לקירוב לבבות ולקידוש השם. אני זוכר עד כמה בית הכנסת היה עבורך מפעל חיים".

הרב משה קרביצקי ולורה יצחק, ההרוגים בפיגוע המשולב בבאר שבע
הרב משה קרביצקי ולורה יצחק, ההרוגים בפיגוע המשולב בבאר שבע | צילום: באדיבות המשפחות

מוקדם יותר באותו בית עלמין נערכה הלווייתה של לורה יצחק, הנרצחת הראשונה בפיגוע המשולב, שנדקרה בתחנת הדלק והייתה בת 43 במותה. ראש העיר דנילוביץ' השתתף גם במסע ההלוויה שלה, וכן השתתף שר התפוצות נחמן שי.

השר שי אמר בהלוויה: "ישראל כולה מחבקת אתכם ברגעים האלה ועוטפת אתכם באהבה, אין גבול לכאב שאתם חשים, אין גבול לרצון של כולנו לומר לכם ברגעים אלה - כאבכם כאבנו, אובדנכם אובדננו. מדינת ישראל נלחמת בטרור מיום הקמתה, מדי פעם צצים המחבלים ומכים בנו".

ראש העיר דנילוביץ' אמר: "אין לי מילות נחמה היום, אני כואב כאב גדול. רוצח שפל גדע אותך לורה, תושבת יקרה, אמא מסורה, רעיה למופת. המסע הזה קשה לכולנו, להספיד את התושבים שלנו, אנשים תמימי דרך חפים מפשע. אני לא זכיתי עד לרגע זה שיהיו לי ילדים, אבל חשבתי עליך טל במשך כל הלילה, בעל מסור אבא כל כך טוב, שנותר לפתע לבד. הדם שלך ברחובות העיר, זה לא הזמן לעשות חשבונות אבל זאת קריאת התעוררות לכולנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2203231719' autoplay='0' credit='' desc='הלווייתה של לורה יצחק' poster='' kid='1_9iuykwxq' duration='13']

אפרת, בתה הבכורה של יצחק, אמרה בהלוויה: "אמא שלי, אני לא מעכלת שאת לא פה. אני מודה לך על זה שחינכת אותי, על מי שאני, תודה על האהבה והדאגה שלך, לעולם לא אשכח אותך. בכל מקום שאלך את תהיי בלב שלי, היית הכי טובה בשבילי ותמיד תהיי אמא. אני מבטיחה שאשמור על נעם ויהלי, אני אוהבת אותך ולא אשכח אותך לנצח, את הגיבורה שלי".

טל, בעלה של יצחק, ספד לה: "הרמת את הבית, והבית היה את. היית הבית עצמו, עמוד התווך שלנו. אני רוצה שתדעי שאני אספר עלייך בכל מקום, שכל העולם ידע מי את - לב טהור, יהודיה צדיקה שלי, אשת חיל מי ימצא. עשית אותי מלך, ואני עשיתי אותך מלכה. אני אוהב אותך אהבת אמת"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203231616' autoplay='0' credit='' desc='השר בר-לב בהלווייתה של דוריס יחבס' poster='' kid='1_co3gj5w4' duration='91']

מוקדם יותר היום נערכה במושב גילת הלווייתה של דוריס יחבס, תושבת המקום שנרצחה גם היא בפיגוע והייתה בת 49 במותה. בהלווייתה השתתף השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שעורר מהומה גדולה לאחר שאמר כי המדינה תפעל להביא את המחבל לדין - על אף שהוא חוסל ומת בזירת הפיגוע.

"אנחנו לא נשקוט עד שהפושע והטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין", אמר בר-לב וספג קריאות גנאי מכמה ממשתתפי ההלוויה, שצעקו כלפיו "צאו מהממשלה של עבאס". עוד אמר השר לביטחון פנים: "רגע קשה לכל אזרחי מדינת ישראל, קרה אירוע טרור רצחני על ידי רוצח שפל שרצח נשים רק בגלל השנאה שבערה בו עשה את הפשע הנתעב הזה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203231634' autoplay='0' credit='' desc='קריאות לעבר השרה שאשא-ביטון בהלווייתו של מנחם יחזקאל' poster='' kid='1_r6lb5ln8' duration='21']

במקביל, בבית העלמין החדש בבאר שבע נערכה הלווייתו של מנחם מנוחין יחזקאל, שנרצח גם הוא בפיגוע והיה בן 67 במותו. בהלווייתו השתתף ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', וכן שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שספגה גם היא קריאות גנאי. בין היתר נשמעו הקריאות "את יושבת עם תומכי טרור" ו"מחבלת".

השרה שאשא-ביטון אמרה: "אין מילים שיוכלו לתאר את גודל הטרגדיה. אני מבקשת להודות לגיבורים שירו במחבל ומנעו את המשל מסע הקטל. אני גם יודעת שכוחות הביטחון ימשיכו לעשות הכול בנחישות ובלי היסוס כדי למצות את הדין עם כול מי שסייע או היה שותף לרצח האכזרי, וכך גם ביחס לכול אירוע טרור. אלו ימים קשים למדינת ישראל ולעיר באר שבע, אבל לא יפחידו אותנו. לא נכנע לטרור המרצחים, נמשיך להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל".

Whatsapp Image 2022 03 23 At 0
מנחם יחזקאל, שנרצח בפיגוע בבאר שבע | צילום: באדיבות המשפחה

ראש עיריית באר שבע דנילוביץ' אמר בהלווייתו של יחזקאל: "עירי מוכתמת בדם, דמם של אחינו ואחיותנו, אלו שכל חייהם הוקדשו למפעל הציוני, להתיישב כאן בנגב, אלו שלא עשו שום דבר רע. אבל זה לא הרגע לעשות חשבונות".

אחיו של יחזקאל אמר: "נרצחת על ידי מחבל אכזרי רק בגלל היותך יהודי. עלינו לארץ מהודו, הגענו לבאר שבע. היית אדם פשוט, צנוע, שומר מצוות. לפני ארבע שנים איבדנו את אמא, הבקשה האחרונה היית לשמור עליך - אבל לא הצלחנו לשמור עליך ונלקחת מאיתנו באכזריות".