"הכי רחוק מהאיסלאם": הכדורגלנים הערבים מיהרו לגנות את הפיגוע

ארבעה שחקני הפועל באר שבע, כולם ערבים ישראלים, גינו בחריפות את הפיגוע וקראו לשלום ולשקט. חאתם אלחמיד שיתף בסיפורו האישי, תיאר כיצד ראה את אחיו מת מול עיניו ומדוע משפחתו סירבה שאיבריו ייתרמו רק לערבים. "מי ייתן ונדע שקט, אחידות ואחווה"

Thhmcn
שחקן הכדורגל חאתם אלחמיד | צילום: אינסטגרם

לאחר הפיגוע הרצחני בבני ברק וגינויים מהארץ ומהעולם, ארבעה שחקני הפועל באר שבע, ערבים ישראלים, גינו היום (רביעי) בחריפות את הפיגוע. חאתם אלחמיד, בן 31 מכפר מנדא במקור, שיתף בסיפורו האישי על כך שב-2008 אחיוי הקטן נפגע ממכונית חולפת ונהרג אל מול עיניו. גם השחקנים איאד אבו עביד, קייס גאנם ורמזי ספורי פרסמו גינויים בעמודי האינסטגרם שלהם.

"אח שלי הקטן מוחמד היה בא איתי לכל האימונים", הוא תיאר בחשבון האינסטגרם שלו. "אחרי אחד האימונים עצרנו בצד הכביש ובמעבר החצייה מכונית באה במהירות ופגעה בו. הוא עף מטרים רבים קדימה ונפל על הראש. כל זה קרה מול העיניים שלי. רצתי אליו, שמתי אותו על הרגליים שלי והוא פשוט עצם את העיניים ומת לי בין הידיים. האירוע הזה ריסק אותי, את ההורים שלי ואת המשפחה כולה לרסיסים".

Rnzhjk
שחקן הכדורגל רמזי ספורי | צילום: אינסטגרם

אלחמיד שיתף בקשיים שעברו על משפחתו בעקבות כך, וסיפר כי המשפחה החליטה לתרום את איבריו. בעקבות ההחלטה, הוריו התבקשו לתרום איברים רק לערבים אך הם סירבו בתוקף, "כי זה מעשה אנושי של הצלת חיים".

"כיום חיים שבעה בני אדם בזכות האיברים של אחי מוחמד. חמישה מהם יהודים שאנחנו לעיתים נפגשים איתם וזה מחמם לנו את הלב. אני מסרב בתוקף להיות מקוטלג, אך ורק בגלל שאני ערבי, עם פיגועים וטרור. אני לא מוכן שיבקשו ממני לגנות את זה אך ורק מהעובדה שאני ערבי". לבסוף כתב אלחמיד כי הגינוי הוא המעשה האנושי לעשות וכי הוא "מוקיע טרור בכל סוגיו, משתתף בצערן של משפחות הנרצחים ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

Whatsapp Image 2022 03 30 At 1
זירת הפיגוע בבני ברק | צילום: רויטרס

גם השחקן איאד אבו עביד, בן 27 מכפר מייסר, כתב: "ימים כואבים ולא קלים עם פיגועי הטרור בימים האחרונים שמחרידים את כולנו. אני מזועזע מהפיגועים ומגנה אותם בכל תוקף. אני מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים ומשתתף בצער המשפחות שאיבדו את היקר להם. מי ייתן ונדע שקט, אחידות ואחווה".

"לאנושות אין דת או לאום", כתב השחקן קייס גאנם בן ה-24 מהמועצה המקומית זמר. "עדיף להיות אנושי ללא דת, מאשר דתי ללא לב. לרצוח אנשים חפים מפשע זה מעשה מנוול ושיא הרוע, זה הכי רחוק מהאיסלאם. לא שהיד ולא גן עדן - רשעים וצמאי דם בגיהנום מקומכם".

שחקן נוסף שהצטרף לגינויים הוא רמזי ספורי, בן 26 שגדל ביפו ושיחק בעבר בהפועל תל אביב. הוא כתב כי "זה הזמן להתאחד. הלב כואב והנשמה מדדמת מפיגועי הטרור הרצחניים, שאי אפשר להישאר אדישים אליהם. אני מגנה ומזועזע מהאירועים. מאחל החלמה מהירה לפצועים והשתתפות בצער משפחות הנרצחים ומקווה שהתקופה תעבור ושלא יהיו עוד קורבנות".