יו"ר הפועל אום אל-פחם: "הסיבה לניצחון - אנו דוגלים בדו-קיום"

מכבי תל אביב הובילה 2:0 על הנבחרת מהעיר הצפונית, אבל אז חל מהפך - והאחרונה ניצחה במשחק. יו"ר הקבוצה: "החלום הוא לאחוז בגביע. נגשים אותו כי כל השחקנים פה הם אריות. כולם גלדיאטורים"

זמן צפייה: 02:29

סנסציה בגביע-המדינה: לאחר שהפועל אום אל-פחם מצמרת הליגה הלאומית הדיחה את האלופה מכבי תל אביב, סיפר היום (ראשון) בריאיון לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון", יו"ר הקבוצה המנצחת, מוחמד סולימאן (אבו שלמה), כי "כבר הרמתי ידיים - חשבתי שהמשחק יסתיים בתוצאה 2:0 וניחמתי את עצמי בכך שלפחות הגענו למצב טוב ולרמה גבוהה מול מכבי ת"א".

לאחר שריקת הסיום נקבע ניצחונה של הפועל במשחק. "הרבה אנשים לא מעכלים. מתקשרים אליי ושואלים אותי: 'אנחנו בחלום?', זה כמו שנבחרת שמדורגת במקום ה-80 בעולם תיקח את גביע-העולם", סיפר סולימאן והוסיף: "השחקנים היו אריות, הם היו גלדיאטורים על המגרש והוכיחו שהם יכולים, אלוהים העניק להם ולקהל מתנה".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-20191222-1802' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_kw8wepqj' duration='293'']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

9 שנות מאסר נגזרו על איש קבע שאנס קצינה ששירתה תחתיו

היועמ"ש לבן ארי: החלטתך לוותר על התפקיד – צעד מבורך ואמיץ

פרסום ראשון: מדריך בבית ספר בערד הורחק בחשד שתקף שני תלמידים

מוחמד סולימאן, יו''ר הפועל אום אל פאחם
מוחמד סולימאן, יו''ר הפועל אום אל פאחם | צילום: חדשות 13

דו קיום בקבוצה: סולימאן תלה את הניצחון בקסם של הנבחרת, לדבריו "אנו מתעסקים רק בבני אדם, בלי דתות ובלי לאום. כולם אחים", אמר והוסיף כי "זה מתחיל עוד בחדר ההלבשה, השחקנים מאוד אוהבים אחד את השני". אמנם בקבוצה יש רוב של שחקנים יהודים, אך סולימאן העיד כי "יש פה דו קיום יהודי-ערבי. אנו דוגלים בכך. אנו מסתכלים נטו על השחקן שבא לתת את כל כוחו".

גביע המדינה בכדורגל
גביע המדינה בכדורגל | צילום: חדשות 13

סולימאן הגדיר את הניצחון כרמונטאדה. למי שאינו מתמצא בז'רגון הכדורגל, מדובר ב"קאמבק", והכוונה היא למעבר ממצב בו קבוצה מובלת למצב בו היא מובילה ומנצחת במשחק. "זה הניצחון הכי יפה והכי מתוק של הנבחרת בכל 56 השנים שלה", סיפר סולימאן בהתרגשות והוסיף כי "פעם ראשונה שאני רואה את כל אום אל-פחם שמחים, רוקדים וממלאים את הכבישים".

מה לגבי המשך דרכה של הפועל? בגילוי נפש אמר סולימאן כי "אי אפשר לשקר בחלומות ובמה שמתרחש בפנים, אני רוצה להרים את גביע המדינה. גם אם יש אחוז אחד בלבד לכך - איאחז בו ולא משנה כמה זה קשה".