בפעם השנייה היום: הופסקה תנועת הרכבות בצפון בשל מחאת הנכים

מחאת הנכים מחריפה, כאשר המפגינים קשרו את עצמם בשלשלאות למסילת הרכבת וכאמור גרמו לשיבושים בתנועת הרכבות באזור הצפון. הרקע: טרם הושגו הסכמות בעניין יישום חוק הנכים והתקציב המיועד

זמן צפייה: 00:26

מפגינים מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" קשרו הבוקר (ראשון) את עצמם בשלשלאות למסילת הרכבת באזור הצפון וגרמו לשיבוש תנועת הרכבות בין חיפה לבנימינה שהופסקה לחלוטין. מאוחר יותר, חסמו שוב המפגינים את המסילה בין חיפה לתל אביב ושיבשו את תנועת הרכבות. המחאה מתקיימת על רקע אי ההסכמות בעניין יישום חוק הנכים והתקציב המיועד לו.

מחאת הנכים בעתלית
מחאת הנכים בעתלית | צילום: רכבת ישראל

מטעם קבוצת המפגינים נמסר בתגובה: "מבחינתנו, משרד האוצר וממשלת ישראל שברו את הכלים, אנחנו לא יכולים להכיל את הזמן הרב שאנו ממתינים לכספים ולכן מאבק הנכים עולה עוד שלב". אייל כהן, מוביל מאבק הנכים, אמר בתגובה: "נהפוך לכם את המדינה. מסילות הברזל יהפכו לחניות של רכבי נכים וזה הולך לקרות כבר בקרוב. אנחנו עוד נהיה בשטח כל עוד הנכים במדינת ישראל לא מקבלים ממשרד האוצר וממשלת ישראל את המגיע להם כחוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יפה בן דוד מתנגדת להצגת בדיקה שלילית כתנאי לחזרה ללימודים

לקראת הדיון בביהמ"ש: דודתו של איתן בירן נחתה בארץ

בנט: השבנו את ההרתעה – עכשיו נתקן את מה שצריך

מחאת הנכים
מחאת הנכים | צילום: קבוצת מאבק הנכים

כזכור, בתחילת החודש חסמו המפגינים מקבוצת הנכים את הכניסות והיציאות של נמל התעופה בן גוריון. כאמור, אירועי החסימות בשבועות האחרונים הם צעדי מחאה של ארגוני הנכים עקב הסכסוך עם משרד הממשלה.