מאמצי הכיבוי נמשכים: "הצלחנו למנוע מיישובים שלמים להישרף"

נציב הכבאות וההצלה עידכן במצב השריפה שממשיכה לנוע מזרחה מאז אחר הצהריים. בשלב זה אין סכנה ליישובים אך עוד לא הושגה שליטה מלאה על האש

זמן צפייה: 06:25

נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי אמר הערב (ראשון) בהערכת מצב בעקבות השריפה בהרי ירושלים כי "מבחינתנו אין סכנה קריטית ליישובים מלבד כמה לולים ובתים שנתפסו באש אך הכוחות מכבים אותם". הדליקה החלה היום בשעות הצהריים באזור היישוב בית מאיר ומשם בגלל הרוחות החזקות התפשטה מזרחה.

משם, כפי שתיאר שמחי, "האש עברה ליישובים כסלון, רמת רזיאל, שורש ושואבה. הייתה פה עבודה משותפת של כבאות והצלה עם משטרת ישראל. יש כאן כמעט 60 כבאיות עם 12 מטוסי כיבוי והצלחנו למנוע מיישובים שלמים להישרף. בשעה זו האש ממשיכה לכיוון מזרח באזור הר איתן והר הטייסים, ובאזור גבעת יערים, ואנחנו עוצרים אותה בקו הכי מזרחי שרק אפשר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל ממחר: אילו הגבלות חדשות ייכנסו לתוקף?

תושב אפגניסטן לחדשות 13: "מכרו אותנו לארגון טרור"

סער: "נתניהו, משפחתו ותומכיו עוסקים בהכפשה שיטתית"

שריפה, הרי ירושלים
האש מכיוון צובה | צילום: צביקה ליטנברג

ראש הממשלה נתפלי בנט הגיע בלילה אל החפ"ק שהוקם לצרכי ניהול מאמצי הכיבוי שם אמר כי "אנחנו יכולים חלילה להתעורר עוד כמה שעות לקו חזק מאוד ולכן אנחנו ממשיכים בפעולה רציפה לאורך הלילה. אני רוצה לברך את כוחות ההצלה שעבדו שצורה מסונכרנת וביצעו חילוץ מהיר ויעיל מאוד של התושבים מהבתים - דבר שממש הציל חיים".

"השריפה בשעות אלה נעה מזרחה ולכן אנחנו מוטרדים מפגיעה פוטנציאלית באזור עין כרם ועמינדב, ומערך הכבאות מכין שם עמדת הגנה. בשעות הלילה מטוסי הכיבוי לא פעילים, הם יחדשו פעילות לקראת 6 בבוקר ואנחנו מקווים שבשעות הבוקר והצהריים נוכל להשתלט על האש".

בתוך כך, משטרת ישראל ביקשה את עזרת הציבור בחיפושיה אחר שני נעדרים שאבד עמם הקשר בסמיכות לתחילת האירוע סמוך לבית החולים "איתנים". הנעדרים הם אלכס שכטמן, בן 62 מאלון מורה, ושבתאי שמעון סיגל, בן 25 ממעלה אדומים.

אלכס שכטמן נעדר באירוע השריפה
אלכס שכטמן

שבתאי שמעון סיגל נעדר באירוע השריפה
שבתאי שמעון סיגל

גורם בכבאות והצלה מסר מוקדם יותר היום לחדשות 13 כי "ככל הנראה השריפה מעשה ידי אדם. לא ברור אם רשלנות או הצתה". במקביל, תושבים משישה יישובים פונו מבתיהם. ראש הממשלה, נפתלי בנט, קטע את דיון הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות השריפה וקיים התייעצות בעניין.