האם שבתה נספתה באסון בגליל חלמה לקדם ילדים עם אוטיזם: "ריצת מרתון"

ליבי קליך בת ה-3 היא הילדה שנספתה בשריפת הצימר ביישוב אדמה בגליל המערבי. אמה ליטל מאושפזת במצב קשה והאב במצב בינוני. לשניים היו שני ילדים מאומצים עם אוטיזם, אחת מהן נהרגה. בעל הצימר זומן לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות

זמן צפייה: 02:03

בצהריים (שני) הותר לפרסום כי ליבי קליך פילוסוף היא הילדה בת ה-3 שנספתה באסון בגליל המערבי לאחר שהצימר שבו שהתה המשפחה עלה באש. אמה ליטל נפגעה באורח קשה והיא מאושפזת בבית החולים רמב"ם בחיפה. האב תומר מאושפז במצב בינוני במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בהמשך לכך, הבעלים של הבית בו נספתה בת ה-3 זומן לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

לפי החשד, הילד השני של ההורים, אלון בן ה-6, שיחק בגפרורים בצימר שעשוי מעץ וקש ביישוב אדמה שנחשב לכפר אקולוגי. ההורים ליטל ותומר אימצו את ליבי ואלון, שניהם ילדים על הרצף האוטיסטי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2204181234' autoplay='0' credit='' desc='עדכון בבי"ח רמב"ם על מצבה של הפצועה' poster='' kid='1_ici4xf8x' duration='82']

בתחילת החודש פרסמה קליך פילוסוף, ד"ר למדעי החיים וראש תחום מחקר במכון להתפתחות הילד בבית החולים שיבא בתל השומר, פוסט לציון יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם. "שמתי לי למטרה לקדם את התחום", היא כתבה. "חלומי היא להביא לפריצת דרך שתקדם ילדים עם אוטיזם לאיכות חיים טובה יותר".

עוד כתבה: "ריצת המרתון לטווח ארוך של כולם יחד תביא לבסוף להצלחה אישית של אחד ואחד. צריך לתת להם הרבה אהבה, להיות איתם, לחוות איתם את החיים שלנו ושלהם יחד. כל אחד מהילדים שלי רואה את המציאות בדרכו המיוחדת ששונה זה מזו מחד ושונה מילדים בהתפתחות תקינה מנגד".