השעות נוקפות, החיפושים נמשכים: גובר החשש לחייה של ספיר

המשטרה ממקדת את החיפושים אחר הצעירה בת ה-24 שיצאה מביתה בעכו ולא שבה ביישוב איבטין. החשד הוא שהיא כלואה במבנה כלשהו. מחר יוקם חפ"ק משטרתי והערב - דיון בהארכת מעצרו של בן זוגה לשעבר, החשוד במעורבות בהיעלמות. עובדות סוציאליות מלוות את המשפחה, שהייתה מוכרת לרשויות הרווחה על רקע כלכלי

זמן צפייה: 04:27

בעוד שכוחות המשטרה ממשיכים בסריקות נרחבות אחר ספיר נחום, בת 24 מעכו שיצאה מביתה ביום חמישי כדי להביא את בנה למעון ולא שבה לביתה, גובר החשש לחייה ככל שנוקפות השעות. החיפושים אחריה היום (ראשון) מתמקדים באזור היישוב הבדואי איבטין שבצפון - והחשד הוא שהיא כלואה במבנה כלשהו באזור הזה.

מחר תקים המשטרה חפ"ק, והערב הובא בן זוגה לשעבר, בן 34, לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה. הוא חשוד שהוא מעורב בהיעלמותה. צו איסור פרסום הוטל על כל פרט מפרטי החקירה וכן על שמו של החשוד.

בן זוגה לשעבר של נחום, כוכב טיקטוק מוכר בחברה הערבית, נעצר בתחילת החודש שעבר עם כמה מחבריו, לאחר שהם נכנסו בצהרי שבת לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו עם עגלות רתומות לסוסים והתפרעו. הצעירים תיעדו עצמם מקללים ומאיימים על חברי הקיבוץ, עד שאנשי הביטחון הרחיקו אותם מהמקום. זמן קצר לאחר שנעצרו הם שוחררו.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2206051716' autoplay='0' credit='' desc='אמה של ספיר: "אמרתי לה שמשהו מסריח בקשר הזה"' poster='' kid='1_876qbq11' duration='']

יצוין כי משפחתה של ספיר נחום מוכרת לרשויות הרווחה, אם כי על רקע כלכלי ולא בשל אלימות במשפחה. גורמי הרווחה מצויים בקשר עם המשפחה שכן בן זוגה לשעבר לא העביר את דמי המזונות לספיר. כמו כן, עובדות סוציאליות נמצאות בקשר עם המשפחה וילדיה של ספיר טרם יודעים את שאירע לאמם. הרווחה נמצאת בקשר והילדים לא יודעים שאמם נעלמה. תינוק בן שמונה חודשים, ילדה בת שנתיים. עובדות סוציאליות מלוות.

חיפושים אחר הנעדרת ספיר נחום באזור עכו
חיפושים אחר הנעדרת ספיר נחום באזור עכו | צילום: דוברות המשטרה

אמה של נחום, סוזי (סולטנה), סיפרה היום לחדשות 13: ""היא לקחה את בתה ב-08:30 למעון ואז הייתה אמורה לחזור. ב-09:00 היא עדיין לא הגיעה. איך זה יכול להיות? אין מצב. היא הייתה מודיעה שהיא מתעכבת, אבל כלום. יצאה ולא חזרה. אני יודעת ברמה של 95% איפה היא. חשבתי בהתחלה שהיא בצימר, או נעולה באיזה מקום. אימא מרגישה את הבת שלה".

האם סיפרה כי חלמה חלום "שהיא כלואה באיזה מקום. ראיתי אותה שהיא מרימה את הידיים שלה וצועקת 'אימא, תעזרי לי' - ואז התעוררתי". עוד אמרה סולטנה כי בתה ספיר היא "ילדה טובה, אשת בית. היא מסורה לילדים שלה". על בן זוגה שנעצר בחשד למעורבות בהיעלמותה אמרה: "אני לא יכולה להיכנס לזה, היא לא הייתה מספרת לי מה קורה; אבל אמרתי לה שיש משהו מסריח בקשר הזה. גם בתי השנייה אמרה לה, 'תקשיבי לאימא'".

ספיר נחום
ספיר נחום | צילום: באדיבות המשפחה

אתמול אמרה אחותה של ספיר, עדן: "אני חושבת שמישהו כלא אותה איפשהו, שהיא במקום כלשהו והיא לא יכולה לצאת ממנו. דיברתי על זה גם עם המשטרה".

מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב יורם סופר, הטיל הבוקר בתום הערכת מצב שקיים את חקירה המקרה על ימ"ר חוף. כוחות המשטרה עורכים חיפושים נרחבים אחר נחום ברחבי עכו, וכן באזורים שונים בגזרה, בסיוע מתנדבים ותוך הפעלת יחידות מבצעיות שונות, ובהם יחידות פרשים וכלבנים, וכן נעשה שימוש ברחפנים ובמסוק. עורך הדין פארס אבריק מהסנגוריה הציבורית, המייצג את החשוד, אמר: "פגשתי אותו והוא הכחיש כל קשר לאירוע".