בצל הקריאות לחרם: עיני העולם נשואות לגמר האירוויזיון

באירופה מתעניינים יותר בסיכויי הניצחון של נציגי המדינות מאשר בפוליטיקה שמלווה את התחרות ואם משהו מנע מהמעריצים להגיע - זה דווקא השיקול הכלכלי: "מחירי הכרטיסים ויוקר המחיה בתל אביב"

זמן צפייה: 03:32

על אף ניסיונות החרמת האירוויזיון מצד תנועות אנטי-ישראליות באירופה, אף מדינה לא ביטלה את השתתפותה. בסופו של דבר, נראה כי במדינות המשתתפות מתעניינים יותר בסיכויי הניצחון של הנציגים מאשר בפוליטיקה שמלווה את התחרות.

בהולנד בלבד צפו לפחות מיליון וחצי צופים בחצי הגמר השני שבו השתתפה המדינה, שעל פי טבלאות ההימורים בדרך לניצחון. רשת הטלוויזיה של ה-BBC שידרה לקראת האירוע תוכנית בידור המשלבת שירים, שנקראת "מונית הקריוקי". מנחה הטלוויזיה הפופולרי, גרהם נורטון, שמסקר את האירוע בעקביות, ביצע זאת גם השנה למרות העצומות של פעילים פרו-פלסטינים, שביקשו ממנו להתעלם השנה מהתחרות בישראל.

האירוויזיון בישראל
האירוויזיון בישראל | צילום: באדיבות כאן 11 וה-EBU

"אני חושב שמחירי הכרטיסים ויוקר המחיה בתל אביב הם הגורם העיקרי לכך שמעריצי האירוויזיון לא באו", אמר ויליאם לי אדמס, עורך בלוג האירוויזיון הפופולרי Wiwibloggs. עדות נוספת לכך שניסיונות החרם של תנועת ה-BDS כשלו היא החלטת הבונדסטאג הגרמני להגדיר את ה-BDS תנועה אנטישמית, שהתקבלה בעיתוי הסמוך לאירוע.