התאונה בצפון: במשטרה מעריכים כי האוטובוס הוא זה שסטה מהנתיב

מחקירה ראשונית של בוחני תאונות הדרכים עולה חשד כי הנהג שהסיע את עשרות הילדים ככל הנראה גרם לתאונה. עם זאת, הגורם לסטייה עדיין לא ברור. מדריך שנפצע באירוע: "התהפכנו 3 או 4 פעמים"

זמן צפייה: 05:33

מחקירת משטרה ראשונית של התאונה הקשה שהתרחשה היום (רביעי) בצפון, עולה כי לדעת בוחני התנועה של המחוז הצפוני, נהג האוטובוס הוא שככל הנראה סטה מהנתיב שלו, חצה את פסי ההפרדה ופגע ברכב הפרטי. לא ברורות עדיין הנסיבות שגרמו לנהג לסטות מהנתיב. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, הגיע הערב לזירת התאונה.

דביר נריה, בן ה-18, אחד מהמדריכים שהיה על האוטובוס שהיה מעורב בתאונה הקשה בצפון, סיפר לחדשות 13 כי "במהלך הנסיעה הרגשנו תאוצה מירבית בירידה מההר. פתאום קלטנו את העוצמה והמהירות ועפנו לצדדים, התנגשנו במשהו, אולי מכונית פרטית. כל הזכוכיות באוטובוס התנפצו. תפסנו חזק כולם כי העוצמה הייתה חזקה כדי להישמר ולא לקבל מכה קשה. איך שתפסנו, פתאום האוטובוס באמת התהפך לפחות פעמיים או שלוש".

עוד סיפר המדריך כי "יצאנו מהאוטובוס מבוהלים, מדריכים וחניכים. אמרנו לילדים לצאת דרך החלונות אך היו כמה שכבר עפו קודם לכן דרך החלונות ולא ידענו בהתחלה מה עוד לעשות. ספרנו את החניכים וראיתי לשמחתי שכל החניכים שלי איתי".

ניצב אלון אריה, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל אמר לחדשות 13 כי "האוטובוס נסע ממזרח למערב וככל הנראה פגע ברכב אחד ואז ברכב נוסף, עליו התהפך. יושבי הרכב נהרגו. יש לנו חמישה הרוגים וכמעט 50 פצועים, חלקם פצועים קשה" והוסיף "אנחנו לא יודעים עדיין מה גרם לנהג האוטובוס לסטות מהנתיב. זה עדיין בבדיקה. מדובר בחקירה קשה וזירה מורכבת".

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-219292303' autoplay='0' credit='' desc='יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, ממנה יצאו הילדים שהיו באוטובוס' poster='' kid='1_s15tfgbi' duration='37']

כזכור, אוטובוס שעליו עשרות נוסעים התנגש ברכב פרטי וברכב מסחרי והתהפך בכביש 89, סמוך לחורפיש. 5 אנשים נהרגו בתאונה ובהם אישה בת 35 וילדיה: נער בן כ-15, נער בן 12 וילדה בת 5. כמו כן, נהרג בתאונה גם אחד מנוסעי האוטובוס בן 45. 43 מנוסעי האוטובוס נפגעו באופן קל, 2 נפצעו באורח בינוני ו-3 באופן קשה, שניים מהם ילדים בגילאי 11 ו-13. צוותים רפואיים הגיעו לזירת התאונה ומסוקים של חיל האוויר הוזנקו לאזור לטובת חילוץ נפגעים והטסתם לבתי החולים.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, ממנה יצאו הילדים שהיו באוטובוס, מסר לחדשות 13: "אירוע קשה מאוד, ילדים שבסך הכול יצאו בשמחה לבלות עם החברים, ונפצעו בתאונה כל כך מחרידה. המועצה תיתן באמצעות אנשי המקצוע את כל המעטפת הנדרשת למשפחות ולישוב עד לסיום האירוע".