ארדן על האלימות בחברה הערבית: ללא מנהיגי המגזר לא יהיה שינוי

השר לביטחון הפנים תקף את חברי הרשימה המשותפת והצהיר: "הם התנגדו לתוכנית לחיזוק הביטחון ביישובים הערביים; כל עוד טיבי והח"כים לא יראו בכל מחזיק נשק לא חוקי עבריין - המהפכה לא תושלם"

זמן צפייה: 02:22

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס היום (שני) לאלימות בחברה הערבית, והצהיר כי "דווקא חברי הרשימה המשותפת לא רק שלא סייעו לנו ביישום התוכנית לחיזוק הביטחון האישי ביישובים הערביים, אלא התנגדו לה ועיכבו את יישומה. כל עוד המנהיגות הערבית לא מגנה ומוקיעה כל אלימות בתוך המשפחה – השינוי המיוחל לא יגיע". את הדברים אמר בטקס הרמת כוסית לכבוד ראש השנה ברחבת המטה הארצי של המשטרה בירושלים.

"דווקא חברי הכנסת הערבים התנגדו לחוק שנועד להאיץ הקמת תחנות משטרה במגזר", המשיך ארדן. "הם בעיקר עסקו בביקור מחבלים בכלא, וכמעט בכל מבצע אכיפה במגזר הם מבקרים את המשטרה במקום לגבות אותה. כך אי אפשר להביא לשינוי עומק שיציל חיים רבים במגזר. כל עוד אחמד טיבי ויתר חברי הכנסת לא יראו בכל מחזיק נשק לא חוקי עבריין מסוכן, ויקראו לציבור הערבי לדווח עליו למשטרה - המהפכה לא תושלם. רק שיתוף פעולה בין המשטרה ומשרדי הממשלה, יחד עם הרשויות המקומיות והמנהיגות הערבית הנבחרת – רק זה יוכל לתת את הביטחון האישי שכל כך מגיע לאזרחי ישראל הערבים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190923-1201' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

עוד בחדשות 13:

חשד לרצח בנצרת: גבר נורה למוות סמוך לביתו

"נמלטו מהשוטרים בנסיעה לאחור": פוענח רצח תושב רמלה בן 48

בתוך שעות: חשד לארבעה מקרי רצח בצפון הארץ

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס משטרת ישראל לכבוד ראש השנה
השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס משטרת ישראל לכבוד ראש השנה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, אתמול שיגר חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי, מכתב לנשיא המדינה - ובו דרש לנקוט צעדים מיידיים למיגור האלימות במגזר הערבי. "האלימות והפשיעה בחברה הערבית הפכו לצערנו לתופעה שבשגרה בעשור האחרון, אשר גוזלת מחיר יקר בנפש ומשבשת את שגרת החיים של התושבים", כתב. "רק בשבועות האחרונים האלימות גבתה מחיר יקר של עשרות נרצחים והיד עוד נטויה".

"על אף שהחברה הערבית מונה רק כ-20% מכלל החברה הישראלית, כ-45% מכלל מקרי הרצח בישראל מתבצעים בחברה הערבית, כ-65% מהנשים שנרצחו על ידי בני זוגן בישראל משתייכות לחברה הערבית. הגיע הזמן לטפל בנושא באופן מקיף ונחרץ ולפעול בשיתוף פעולה מלא עם כל הנוגעים בדבר, על מנת למנוע מצב של 'מדינה בתוך מדינה' בישראל: באחת שולט הריבון באמצעות החוק, ובשניה אין דין ואין דיין ורוצחים לא באים על עונשם".

זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת | צילום: דוברות המשטרה

הלילה נורה למוות גבר בן 44 מחוץ לביתו שבנצרת. תחילה, הוא נפצע באורח אנוש ופונה לבית חולים העמק, ולאחר ניסיונות החייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. כוחות משטרה הוזנקו למקום ופתחו בחקירת האירוע, כשהרקע עדיין לא ברור. מדובר בקורבן ה-65 בחברה הערבית מתחילת 2019, וקורבן החמישי ב-48 השעות האחרונות.