ארדן: "נתגבר הצוותים לקראת שביתת האסירים – נקווה שיישברו"

השר לביטחון פנים סיפר על ההיערכות לקראת שביתת הרעב הצפויה באגפים הביטחוניים בבתי הסוהר, והוסיף: "שחרור האסירים בעסקת שליט היה טעות - לא אתמוך בהסכם כזה בעתיד"

 השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בתוכנית המטה המרכזי
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בתוכנית המטה המרכזי | צילום: החדשות 13

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס היום (שבת) לשביתת האסירים הביטחוניים הצפויה להתחיל מחר, ואמר כי "אנו נערכים לתגבר צוותים רפואיים בתוך הכלא כדי שלא יהיה צורך לפנות אותם, שכמה שפחות הם יציפו בתי חולים אזרחיים. אנחנו מקווים שהם יישברו לפני כן". את הדברים אמר באירוע "שבת תרבות" בכפר סבא.

"השביתה תהיה מדורגת", הסביר השר. "מחר אמורים להתחיל אותה ראשי ארגון החמאס ולאחר כמה ימים מאות מחבלים. זה נכון שלאסירים הפלסטיניים יש מעמד, אבל כמו לפני שנתיים כשברגותי הוביל שביתת רעב המונית והכי ארוכה אי פעם, הם לא הצליחו להדליק את השטח  ולגרום להפגנות המוניות".

עוד הוסיף ארדן אמר כי לא יתמוך בעסקה לשחרור אסירים בעתיד: "שחרור האסירים בעסקת שליט היה טעות, הצבעתי בעד אבל אני לא אצביע שוב בעד עסקה דומה. חייבים להפיק לקחים, כי גם בעסקות לפני כן מדינת ישראל עברה תהליך לא טוב, אם אנחנו יודעים שלמעלה מ-50 אחוז חוזרים לטרור".

החדשות 13
כלא קציעות

אתמול התייחס שירות בתי הסוהר לשביתה המתוכננת, והודיע כי "אנחנו ערוכים לכל תרחיש". הרקע לשביתה הוא מיסוך הטלפונים הניידים ברחבי בתי הכלא, אותה דורשים האסירים להסיר; בשב"ס מתנגדים נחרצות לדרישה. השביתה המתוכננת פורסמה לראשונה בחדשות 13.

 

כפי שפורסם השבוע, התרחיש המסוכן ביותר אליו נערכים בשירות בתי הסוהר, הוא ניסיון חטיפה של סוהר לאחד התאים של האסירים; או לחילופין ניסיון לבצע "פיגוע איכות" בתוך כותלי בתי הכלא, כפי שקרה לפני כשבועיים. בתחילת השבוע הודיעו אסירי הפתח כי ייצרפו לאסירי חמאס השובתים, אך לא ברור אם אכן כך יקרה.

 

פעילות חיפוש על ידי יחידות מיוחדות של שב״ס בקציעות הבוקר
חשש מפיגוע איכות. סוהרים באגף הביטחוני בכלא קציעות (ארכיון) | צילום: שב"ס

בשירות בתי הסוהר מובילים בתקופה האחרונה, יחד עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, את המהלך למיסוך וחסימת הקליטה של הטלפונים הסלולריים שהמחבלים האסירים הצליחו להבריח אל תוך בתי הכלא. הטלפונים הסלולריים משמשים בין היתר להכוונת פיגועים, כולל פיגועי חטיפה, בניסיון להביא לעסקה לשחרור מחבלים.

 

בחודשים האחרונים ניטשת בתוך האגפים הביטחוניים של בתי הכלא בישראל מלחמה של ממש, שיוצאת גם אל מחוץ לגבולות הכלא. המהומות החלו לפני כחודשיים במהומות בכלא עופר, ולפני כשבועיים המתיחות הגיעה כאמור לשיאה באירוע הדקירה, במהלכו נפצעו 2 סוהרים, בינוני וקל, ו-12 אסירי חמאס.

 

במהלך התקופה האחרונה זוהו לפחות 14 אירועי הכוונת טרור מתוך בתי הכלא באמצעות הטלפונים הניידים. "הכלא מקיים קשרים כל הזמן עם המנגנונים בחוץ עם המפקדות בארץ ובחו"ל", סיפר עדי כרמי, לשעבר בכיר בשב"כ. "אנחנו יודעים שיוצאים פיגועים מתוך הכלא. בישראל יש כ-6,000 אסירים ביטחוניים בכל בתי הכלא.