הזינוק בתחלואה: האכיפה בסופ"ש תוגבר – תתמקד באולמות אירועים

בכוונת המשטרה לאכוף את ההנחיות יותר מתמיד. משרד הביטחון יפעיל 10 מלונות לנשאי קורונה ולמבודדים עד שבוע הבא. נתניהו: "נטיל ההגבלות ההכרחיות המינימליות". מתפ"ש תיערך לסייע לפלסטינים

זמן צפייה: 07:44

מגפת הקורונה: בשל הזינוק במקרי התחלואה בישראל בשבוע האחרון, המשטרה תגביר בסופ"ש את אכיפת ההנחיות, ובכוונתה להתמקד באולמות האירועים. ברגעים אלה (חמישי) מכונס קבינט הקורונה ומסתמן שבכוונתו לדון בהגבלות על אולמות אירועים, מסעדות ופאבים, כך שיוכלו לארח עד 50 איש. בתפילות בבתי כנסת יותר עד 20 איש, וייתכן שגם בבריתות ובהלוויות. גם ההתקהלויות הכלליות יעלו לדיון ויתכן שיוגבלו לעד 50 אנשים.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך קבינט הקורונה כי "מחיר הטעות בבריאות ובכלכלה כאחד יכול להיות קשה מאוד. נטיל את ההגבלות ההכרחיות המינימליות כדי לעצור את התפשטות המגפה ולשמור על הכלכלה. נדאג לשפות כל מי שיפגע".

לעוד כתבות בנושא:

מגפת הקורונה: 966 ישראלים אובחנו אתמול; מספר המתים עלה ל-324

התפשטות הקורונה בשטחים: הרשות הפלסטינית הודיעה על סגר כללי

חרף התפשטות הקורונה באשדוד: טרם אושרו המשך ההגבלות בעיר

אולם אירועים
אולם אירועים | צילום: חדשות 13

כמו כן, משרד הבריאות צפוי להציג בקבינט הקורונה דרישה לפצל קייטנות החל מכיתה ו׳, לפי ימים או שעות, כך שהילדים ילמדו בהן בשיטת הקפסולות. לא ברור אם ההצעה תאושר כבר היום או רק תוצג.

בד בבד,שר הביטחון גנץ קיים היום הערכת מצב בנושא יחד עם בכירי משרדו וקצינים בכירים בצה"ל. בישיבה הוחלט כי עד השבוע הבא משרד הביטחון יפעיל 10 מלונות עבור נשאי קורונה ומבודדים. לצורך זהף, אישר גנץ גיוס של 500 אנשי מילואים נוספים. כמו כן, הנחה שר הביטחון את מתאם פעולות הממשלה בשטחים להיערך לסיוע לאוכלוסייה הפלסטינית.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

הבוקר, כזכור, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 966 ישראלים שנבדקו בנגיף - מספר שיא מתחילת המגפה. כמו כן, מספר מקרי המוות עלה ל-324. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 8,647, מתוכם 58 במצב קשה, בהם 24 מונשמים ו-71 במצב בינוני. עד כה החלימו כ-17 אלף ישראלים מהמחלה.

כמו כן, אתמול התבצעו 20,798 בדיקות - זהו היום השלישי ברציפות שבו מבצעים יותר מ-20 אלף בדיקות. נוסף על כך, שיעור הבדיקות החיוביות עלה בכמעט אחוז ואתמול עמד על 4.6%, כאשר שלשום הוא היה 3.8% ויום לפני כן 3.6%. מספר החולים המאומתים הרב ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 4,954 חולים. לאחר מכן בני ברק עם 3,655 ואז תל אביב עם 1,492 חולים.

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה
בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

מוקדם יותר היום נכנס לתוקף צו האזור המוגבל על שכונות ג', ז' וח' באשדוד והרכבת, שניר ונווה שלום בלוד אזורים מוגבלים, למשך שבעה ימים. במקומות אלו תוגבל הכניסה והיציאה, וכן תוגבל התנועה והעסקים בתוך השכונות.

בשבוע שעבר החליטה ועדת השרים להכריז על הגבלות בשלושה אזורים באשדוד (ג', ז' ו-ח'), בעקבות העלייה בתחלואה. מאז המספרים ממשיכים לעלות והגיעו ל-381, אך למרות זאת ועדת השרים לא התכנסה שוב. הבוקר כאמור פג תוקף הצו, וכעת התושבים באזורים אלה רשאים להסתובב באופן חופשי.