יום במיון עם הצוותים שמטפלים בנפגעי תאונות הקורקינט החשמלי

בבית החולים איכילוב נאבקים במכת הכלים הממונעים שגבתה השנה את חייהם של 16 רוכבים. פרופיל הנפגעים רחב מהמצופה: "הורים נוסעים עם ילדים ללא קסדות ונגד כיוון התנועה, אתה רוצה לנער אותם"

זמן צפייה: 09:58

כמעט כל יום בתל אביב ניתן לראות קורקינט חשמלי מוטל על הכביש, ומי שרכב עליו – בדרך לעבודה, ללימודים או לכל מקום אחר, ייאלץ לשנות את התוכניות ולהגיע לבית החולים איכילוב, שם נאבקים במכת הכלים הממונעים שגובה קורבנות.

הרוכבים הפזיזים, מסתבר, אינם רק בני נוער וצעירי קלי ראש. "הורים לילדים נוסעים אמא עם שני ילדים, שלושתם בלי קסדות, נגד כיוון התנועה, מול אוטובוסים וכלי רכב בדרך לבית ספר", סיפר פרופ' משה סלעי, מנהל החטיבה האורתופדית בבית החולים. "כל מה שאתה רוצה זה לרדת למטה ולנער את האמא, לשאול אותה: איך את מעזה לעשות דבר כזה?"

עוד בחדשות 13:

ת"א פועלת להתקנת לוחיות רישוי לקורקינטים ואופניים חשמליים

"על מה הלך לי הילד?": רועי נהרג כשרכב על קורקינט חשמלי

טרגדיה בכיפור: 2 ילדים נהרגו בתאונות דרכים כשרכבו על אופניים

זירת תאונת קורקינט חשמלי
זירת תאונת קורקינט חשמלי | צילום: חדשות 13

לפני כמה חודשים נפצעה רעות ארגמן מפגיעת רכב כשנסעה על קורקינט ברמת גן. הקסדה שחבשה לראשה הגנה עליה מפני פציעה חמורה אף יותר. "אני זוכרת שקיבלתי מכה, זה פגע בי מהצד", שחזרה. "אני לא זוכרת בדיוק מה קרה לי, איך התגלגלתי ומה קרה לי, אבל לפי הקסדה שלי רואים שהיו לי הרבה גלגולים ושריטות. התעוררתי בזווית לא הגיונית על הכביש".

מאז תחילת השנה נהרגו 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בכבישי ישראל, האחרון שבהם הוא רועי אברהם בן ה-25 שנהרג מפגיעת רכב בשבוע שעבר. אמו דורית הצליחה השבוע לנער מעט את האדישות סביב הנושא. "זו מלחמה של כל הורה לילד מגיל מסוים, לא מגבילים בגיל, אין אכיפה נכונה", אמרה. "לא נותנים להם קסדות, מעלים אותם לכביש ואומרים להם 'לכו תמותו'".