ת"א פועלת להתקנת לוחיות רישוי לקורקינטים ואופניים חשמליים

בעירייה פנו למשרד התחבורה כדי להסדיר את זיהוי הכלים, ופנו לחברות המשווקות אותם בבקשה לסייע באיתור רוכבים שמפרים את החוק. מנהל הרשות לתחבורה בעירייה: "מחכים שהמדינה תעשה את חלקה"

זמן צפייה: 04:28

סכנת האופניים החשמליים: עיריית תל אביב מתגייסת לטיפול בכלי הרכיבה החשמליים המסכנים לעיתים תכופות את הולכי הרגל על המדרכות. יוזמה חדשה של העירייה תנסה להתקין לוחיות רישוי על הכלים, במטרה לאפשר אכיפת חוקי התנועה החלים עליהם.

לדברי אופיר כהן, מנהל הרשות לתחבורה בעירייה: "ניסינו ללכת להסדרה ביחד עם המדינה, משרד התחבורה בודק את הסוגייה במישור המשפטי. אנחנו מקווים שבחודשים הקרובים תגיע הבשורה בנושא. בינתיים בעיר אנחנו רוצים למגר את הנסיעה של הכלים החשמליים על המדרכות, ולכן פתחנו בפיילוט שיחייב חברות פרטיות להסדיר מספר רישוי עירוני לכליהם".

אופיר כהן, מנהל הרשות לתחבורה בעיריית תל אביב
אופיר כהן, מנהל הרשות לתחבורה בעיריית תל אביב | צילום: חדשות 13

עוד בחדשות 13:

חרף סמכותן: עיריות רבות לא אוכפות עבירות אופניים חשמליים

למרות העלייה במקרי המוות – התקנות לגבי אופניים חשמליים נדחו

במשרד התחבורה ימליצו: רישום אופניים וקורקינטים חשמליים

אופניים חשמליים
אופניים חשמליים | צילום: iStock

"אנחנו מצפים מאזרחים שמסתובבים בעיר, כשהם נתקלים בקורקינט חשמלי שנוגע לא כחוק על המדרכה, הם יוכלו לצלם את הקורקינט ולהעביר דרכינו את התיעוד לחברות", הסביר. "הודענו לחברות שאנחנו מצפים שיפעלו למיגור התופעה והענשה של אותו רוכב שרכב לא כדין".

בעירייה לא מחכים עד שהתושבים יתגייסו לתעד בעצמם את עבירות התנועה, ושולחים את הפקחים לאכוף את הסדר בכביש. "בעיר שלנו מתקיימות למעלה ממיליון נסיעות בכלים החשמליים, הפקחים שלנו מסתובבים בעיר ונותנים דוחות", אמר כהן. "רק החודש ניתנו 1,900 דוחות לכלים חשמליים שנהגו לא כדין. אנחנו מבצעים תהליך של חינוך התושבים, וכעת מחכים שהמדינה תעשה את חלקה".