מטפלים סיעודיים משפילים קשישים - ומפיצים את התיעוד ב"טיקטוק"

ברשת החברתית מופצים סרטונים פוגעניים שבהם נראים עובדים זרים מנצלים את חוסר הישע של הקשישים כדי ללעוג, להתעלל, לתעד - ואז להעלות לרשת. "מכנים אותם חיית מחמד"

זמן צפייה: 02:21

בזמן האחרון רווחת תופעה מקוממת ברשת החברתית "טיקטוק" - מטפלים סיעודיים מעלים סרטונים שמטרתם להעליב ולהשפיל את הקשישים והקשישות שבהם הם אמורים לטפל, רק כדי לקבל עוד לייק. "זה ניצול חסרת ישע", אמרה א', שהמטפלת של אימה התעללה בה. "המטפלת צילמה אותה בזמן התקף ופרסמה פוסט בקבוצת הפיליפינים שלהם בפייסבוק".

באחד הסרטונים נראה עובד פיליפיני רוקד לצלילי מוזיקה כשברקע יושב קשיש רדום שאינו יודע שהוא מצולם. "לא ייתכן שעובדים זרים עושים מאיתנו ומההורים שלנו צחוק", המשיכה א'. בסרטון אחר נראית מטפלת סיעודית רוקדת במכנסיים קצרים כשעל הספה יושבת קשישה חסרת ישע, לא מבינה מה קורה סביבה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבדיקה החשאית בפרקליטות: איך נמחקו מסמכים סודיים בתיקי רה"מ?

זינוק נוסף: 634 אובחנו מחצות – עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות

שר המשפטים: אקדם תיקון לחוק הפונדקאות עד סוף השנה

התעללות בקשישים בטיקטוק
התעללות בקשישים בטיקטוק | צילום: חדשות 13

נוסף על כך, המטפלים והמטפלות מכנים את הקשישים בכינוי גנאי ומשווים אותם לבעלי חיים. לדברי איתן בנימין, מהשדולה למען הקשישים, "הם מכנים את הקשישים המטופלים בשם "מיי פט" (חיית המחמד שלי) - זה ביטוי ששגור בדרך כלל, לרוב, אצל הקהילה הפיליפינית".

הסרטונים האלה הם רק דוגמה למאות סרטונים שעלו ברשתות החברתיות. המטפלים והמטפלות פוגעים בפרטיות של הקשישים וגרוע מכך, לועגים להם. עכשיו נותר רק לקוות שגורמי האכיפה ישימו קץ לתופעה הקשה הזאת.