מכה ומפילה לרצפה: תיעוד התעללות המטפלת הזרה בקשישה בירושלים

מצלמות האבטחה שהתקינו בני המשפחה הראו כיצד בת ה-80 זועקת לעזרה במשך 45 דקות לאחר שנפלה מהכיסא, וכשהמטפלת ניגשת אליה - במקום להרים אותה היא מנערת אותה בצווארה ומשליכה את חסרת הישע

זמן צפייה: 02:38

שורה ארוכה של חשיפת מעשי התעללות בקשישים וקשישות בתקשורת בתקופה האחרונה לא הכינה את אשר אוחנה למה שראה אמש כשצפה בצילומי מצלמת האבטחה שבבית אמו, בת ה-80. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 ניתן לראות כיצד במשך 45 דקות זועקת הקשישה לעזרה אחרי שנפלה מהכיסא וכאשר המטפלת ניגשת אליה - במקום להרים אותה היא מנערת אותה בצווארה, משליכה אותה על הרצפה, ויוצאת מהחדר כשהיא מותירה אותה שרועה.

אוחנה עבר להתגורר עם אמו והתקין מצלמות אבטחה בבית, אך בשל יחסי האמון עם המטפלת הוותיקה, מיעט לצפות בצילומים. אתמול הוא קיבל התרעה על התרחשות חריגה בבית, צפה בסרטונים ועיניו חשכו. הוא הזעיק חבר שעובד סמוך לבית כדי להרים את האם השרועה על הרצפה וכשחזר הביתה, הגיש תלונה במשטרה. המשטרה הגיעה, ראתה ממש בקצה הקרחון את הסרטון ומיד עצרה את המטפלת. הבוקר החליט בית המשפט לשחרר אותה בתנאי הרחקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ירי כדור הספוג בבן ה-9 בעיסאוויה: שני שוטרים נחקרו במח"ש

תיעוד: "הילד" שמפליל את סוחרי הסמים של תל אביב

משרד הבריאות: דין הפרת צו בידוד בית – עד 7 שנות מאסר

תיעוד מטפלת מתעללת בקשישה
תיעוד מטפלת מתעללת בקשישה | צילום: חדשות 13

"היה לי חשד שהיא מתעללת באימא כבר תקופה ארוכה אבל אתמול החמיר. שמתי את המצלמה לראות ב'לייב' מה קורה", סיפר אוחנה. "יצאתי לעשן סיגריה, פתחתי את המצלמה וראיתי את אמא על הרצפה".

אמו של אוחנה חולה בסרטן וסובלת בשנים האחרונות מדמנציה ומתגוררת בשכונת בקעה שבירושלים. העובדת הסיעודית המתועדת בסרטון, אזרחית הודו, מועסקת בחמש השנים האחרונות על ידי המשפחה ובעבר טיפלה גם באביו.

עורך דינה של המטפלת, שי ויזלברג מסר בתגובה: "מדובר בסכסוך פנים משפחתי בו המטפלת שמשה כלי משחק ותו לא. היא מטפלת הקשישה במסירות מזה שלוש שנים ללא כל תלונה. למעשה כל המשפחה כמעט תומכת בה. אנו מקווים כי חפותה תצא לאור בקרוב והיא תמשיך לטפל בקשישה".