שטרן מבהיר אחרי הסערה: "בז עמוקות לכל מטריד מינית"

המתמודד לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית אמר הבוקר כי כראש אכ"א "המגרסה עבדה מהר מאוד" בכל הנוגע לתלונות אנונימיות שהגיעו על הטרדות מיניות. לאחר מכן הבהיר: "תלונות נבדקו תמיד לעומקן"

אלעזר שטרן

ביקורת קשה הוטחה היום (ראשון) בשר המודיעין אלעזר שטרן (יש עתיד) לאחר שאמר בריאיון הבוקר ברדיו 103fm כי בתקופתו כראש אגף כוח האדם בצה"ל, "המגרסה עבדה מהר מאוד" בכל הנוגע לתלונות אנונימיות בצה"ל על הטרדות מיניות. הדברים מגיעים בתקופה שבה שטרן מתמודד על תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.

במהלך הריאיון עומת שטרן עם דבריו וכשנשאל שוב אם גרס תלונות, הוא השיב "חד משמעית, כן". את הדברים אמר שטרן בהתייחס למכתב האנונימי שהוגש לוועדה למינוי בכירים על מינויו של ר' לתפקיד ראש השב"כ. "אסור לתת יד לתרבות האנונימיות על חשבון עידוד התלונה על מה שבאמת נעשה", אמר שר המודיעין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מרגישים לכודים בתוך הבית": ילדי אום אל-פחם מפחדים להירצח

"חריש עמוק": המבצע שנועד לפגוע בכיסם של ארגוני הפשע הערביים

מסתמן: גני הילדים יצטרפו למתווה הכיתה הירוקה בשבוע הבא

התגובות לדבריו לא איחרו לבוא. "ככה בדיוק תוחזקה בצה"ל תרבות רעילה של הטרדות מיניות וניצול מיני, גם שנים אחרי כניסת החוק לתוקף", אמרו במרכז הסיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית. "גריסת התלונות נשמעת כמעט כמו מטפורה לסתימת הפה של נפגעות ונפגעים. זאת התרבות שבגללה תהליך ניקוי האורוות בצבא לוקח שנים, ולפנינו עוד דרך ארוכה".

ח''כ אלעזר שטרן - ככל הנראה לא יוצב בקדמת הרשימה
ח''כ אלעזר שטרן ככל הנראה לא יוצב בקדמת הרשימה | צילום: החדשות 13

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה: "יש לבדוק מה בדיוק גרס אלעזר שטרן. בושה וחרפה שזה המסר שבוחר להעביר שר בממשלה לציבור בישראל. יש להזכיר לכבוד השר, שהחוק במדינת ישראל מחייב לבדוק תלונות בעניין הטרדה מינית – גם אנונימיות".

לאחר הסערה הוציא שטרן הודעת הבהרה: "השר שטרן כאדם, כאב לבנות, כמפקד וכנבחר ציבור בז עמוקות לכל מטריד מינית וסבור שהחברה הישראלית ומערכת אכיפת החוק מחויבות באפס סבלנות בנושא מהותי זה".

עוד אמר שטרן: "בתפקידיו כמפקד, כקצין חינוך ראשי וכראש אכ״א בצה״ל, פעל שטרן בהתאם לרוח זו קלה כחמורה. בראיון הבוקר ביקש שטרן להביע עמדה המתנגדת לתרבות של מכתבים אנונימיים כמכשיר לסגירת חשבונות ולסיכול מינויים בכירים כפי שאכן הביעה זאת הוועדה למינוי בכירים. תלונות על הטרדה מינית נבדקו תמיד לעומקן תחת פיקודו ולא נאמר על ידו בשום שלב שתלונות על הטרדה מינית נגרסו".