בעקבות שביתה: אל על לא השתתפה במטס, טיסות בוטלו

במחאה על כך שהטייסים לא מוציאים היום שש טיסות, הוועד פתח בשביתה - ומטוס אל על שהיה אמור להשתתף במטס האזרחי לא המריא כמתוכנן. בעקבות סכסוך העבודה, אתמול בוטלו טיסות ממינכן, ונציה ובוסטון והיום בוטלו טיסות מדובאי, ציריך, ונציה, ניס, אתונה, בריסל, פרנקפורט, ורשה וברלין. מהחברה נמסר: "לומדים את הפרטים ונטפל על מנת שאירוע כזה לא יישנה"

זמן צפייה: 02:05

מבוכה במהלך מטס חיל האוויר המסורתי ליום העצמאות: ועד התחזוקה של חברת אל על פתח בשביתה במחאה על כך שהטייסים לא מוציאים היום שש טיסות, ומטוס אל על שהיה אמור להשתתף במטס האזרחי לא המריא כמתוכנן. אתמול בוטלו טיסות ממינכן, ונציה ובוסטון והיום בוטלו טיסות מדובאי, ציריך, ונציה, ניס, אתונה, בריסל, פרנקפורט, ורשה וברלין.

בתוך כך, על רקע סכסוך העבודה באל על, אחת הטיסות מדובאי לארץ בוטלה, וכמאה ישראלים נתקעו בשדה התעופה בדובאי. עלי ראמי עתאמנה שנמצא בדובאי אמר לחדשות 13 :"לא יודעים מה לעשות, אנחנו תקועים ואין מענה. לא יודעים אם זה יסתיים היום או מחר, נחזור למלון או שנזמין טיסה בחברה אחרת".

בוועד עובדי אל על אמרו: "היום עצרנו את המטס מסיבה פשוטה, 11 מטוסים נשארו על הקרקע בגלל איוש טיסים בנסיון להחזיר את שלקחו להם בהסכמי בקורונה, בדיוק כפי שכל מגזר נרתם אז להצלת החברה. הכול על חשבון נוסעים וסיכון הפרנסה של כולנו.

"מצד שני, איגוד הטייסים מרים מטס בהשתתפות מטוס אל על בכדי לשווק את עצמו. בשביל מטס יש טייסים - בזמן ש-11 מטוסים ו-2,000 נוסעים נשארים בטרמינל, במקום לאייש טיסה נוספת ולקחת את הנוסעים שחסכו שקל אחר שקל בכדי לצאת עם משפחתם לנופש ונתנו בנו אמון להטיסם. על כן החליטו כלל המגזרים, דיילים מנהלי ותחזוקה להשאיר את ספינת הדגל שבנו לעצמם הטיסים בתצורת מטס על הקרקע".

עוד אמרו בוועד כי "אם ימשיכו כך, הדבר עוד יחמיר וננקוט פעולות קשות יותר בכדי לעצור את סבל הנוסעים שלנו".

תגובת אל על: "אנו מצרים על כך שנבצר מחברת אל על ליטול חלק במטס החגיגי של יום העצמאות ה-74, זהו אירוע חמור. אנו לומדים את הפרטים ונטפל על מנת שאירוע כזה לא יישנה".