הרצוג לאיתן סטיבה בתחנת החלל: "נקודת אור בימים לא פשוטים"

הנשיא שוחח עם הישראלי השני בחלל, ביקש גם לנחם את המשפחות השכולות בשיחתם ואמר: "החיים ממשיכים במלוא עוצמתם. אנחנו לא נכנעים לטרור". סיטבה הודה לנשיא ואמר: "זאת פעם ראשונה שאנחנו בתחנת החלל עם דגל ישראל, זאת התרגשות גדולה"

איתן סטיבה בחלל

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (ראשון) עם איתן סטיבה, הישראלי השני בחלל, מתחנת החלל הבינלאומית: "בימים לא פשוטים כאן על הקרקע, המיזם, השיגור והחוויה המרגשת שכל בית ישראל צופה בה מהווה נקודת אור מהשמיים. אלו רגעים שממלאים אותנו בהשראה ובהתרגשות".

"בהחלט בימים שראינו בהם גם הרבה נקודות של חושך וכאב כאן בתל אביב זו הזדמנות גם לנחם את המשפחות השכולות, להביע את כאבנו ולומר, החיים ממשיכים במלוא עוצמתם. אנחנו לא נכנעים לא לטרור ולא לשום דבר אחר, לא כשהוא מכה בנו ברחובות תל אביב או במקומות אחרים בארץ וכמובן לא שהוא פוגע באתרים מקודשים כמו קבר יוסף הצדיק. שום דבר לא מערער את קיומנו כאן ואת מחויבותינו".

סטיבה ענה להרצוג ואמר: "זאת פעם ראשונה שאנחנו בתחנת החלל עם דגל ישראל, זאת התרגשות גדולה. התפילה של סבא של הנשיא נמצאת כאן איתי (הקפיץ אותה באוויר) לוקח זמן להתרגל לצמא לרעב. זה שונה מהארץ".