עם חיוך ונשיקה: הישראלי שנעצר ביוון השתחרר אחרי שבועיים

דודי אשכנזי מבת חפר, שנעצר בגין עבירות סמים אך נפל קורבן לטעות בזיהוי, שוחרר מתחנת המשטרה והתאחד עם רעייתו רחלי לאחר שבועיים. הוא ישוב לרודוס וימתין עד להחלטה סופית של בית המשפט ורק אז יוכל לשוב לארץ

זמן צפייה: 02:14

שבועיים של סיוט הגיעו לסיומם: דודי אשכנזי, שנעצר בעקבות טעות בזיהוי בחשד לעבירות סמים, שוחרר היום (רביעי) מתחנת המשטרה והתאחד שוב עם רעייתו רחלי.

אתמול הורה בית משפט ברודוס הורה  לשחרר ממעצר את אשכנזי שהיה כלוא במשך שבועיים, לאחר שנעצר בחשד לעבירות סמים, אך לאחר מכן התברר כי מדובר בטעות בזיהוי. בשל נהלי מערכת המשפט, אשכנזי ורעייתו רחלי יצאו בשעה 17:00 בהפלגה לקוס, והיום מתבצע השחרור הפורמלי מהמעצר. את הלילה בילה אשכנזי בתחנת המעצר. היום הוא ישוב לרודוס וישהה בה עד לשחרור הסופי.

דודי אשכנזי ורעייתו לפני השחרור ביוון
דודי אשכנזי ורעייתו לפני השחרור ביוון

עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג את אשכנזי, אמר: "אני מבקש מממשלת ישראל לפעול בעניין מול שלטונות פרו, שעדיין לא העבירו ליוון את המסמכים הדרושים שיאפשרו את השחרור".

דודי אשכנזי עם רעייתו רחלי (משמאל) ואחותו אוסנת
דודי אשכנזי עם רעייתו רחלי (משמאל) ואחותו אוסנת

אשכנזי, תושב בת חפר בן 52, נעצר בביקורת הגבולות באי קוס שביוון, אליו הגיע לחופשה עם רעייתו. לטענת הרשויות ביוון, אשכנזי נעצר בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו בגין עבירות מס שביצע לכאורה בשנת 2012 בפרו שבאמריקה הדרומית, אך משפחתו טענה כי מדובר בטעות בזיהוי.

אשכנזי מכתב דרך משפחתו בו התייחס למצב וכתב: "הגעתי לקוס לטיול שגרתי, ומשום מקום נפלה עליי פצצה. באותו רגע, זו מחשבה בלתי נתפסת אבל לאחר כמה שעות של מחשבה, התחלתי להרים טלפונים. ובעזרת תמיכה ענקית מכל האנשים הטובים שיש לנו במדינה, מהתקשורת והשרים - אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה המרובה והמקודשת הזאת להוכיח את חפותו ולהוציא אותי מפה כמה שיותר מהר ולהחזיר אותי למדינה שלי, לאישה שלי, לילדים שלי ולמשפחה שלי שהם הכי יקרים לי בעולם".