בעקבות מחאת הנכים: נחסם מחלף הסירה ביציאה מהרצליה

ברקע מחלוקת עם משרד האוצר, ארגוני הנכים חידשו את מחאתם ושיבשו את תנועת הרכבות באזור נתניה. בהמשך עברו לחסימת כבישים. "נמשיך לגרום נזקים כלכליים לקופת האוצר עד להעברת כלל הכספים"

זמן צפייה: 01:14

ארגוני הנכים חוסמים כעת את מחלף הסירה ביציאה מהרצליה לכיוון דרום, לאחר שהבוקר (ראשון) חסמו את מסילת הרכבת באזור נתניה ובעקבות כך הופסקה לזמן קצר תנועת הרכבות בקטע המסילה שבין הרצליה ונתניה, ונעשו שינויים בתנועת הרכבות. תנועת הרכבות חודשה אך ברכבת הודיעו כי ייקח עוד זמן עד לחזרה מלאה לשגרה, בעקבות השיבושים.

מוביל קבוצת מאבק הנכים, אייל כהן אמר כי "אנו נמשיך לגרום נזקים כלכליים לקופת האוצר עד להעברת כלל הכספים". כהן מסר בנוסף כי "ממשלת ישראל ממשיכה להתעלם מציבור הנכים וממשיכה להוליך את ציבור הנכים שולל וגוררת ציבור שלם לתהום שלא יהיה ניתן לתקן בעתיד. כבר בזמן הקרוב יתחילו חסימות נרחבות בשאר אזורי המדינה בהפתעות".

מחאת הנכים
מחאת הנכים | צילום: דוברות קבוצות מאבק הנכים

כזכור, טענת ארגוני הנכים, היא שבגלל תרגיל חשבונאי של משרד האוצר נגרעים מאות מיליוני שקלים מהתקציב הכולל שהובטח להם בעת החתימה על ההסכם ב-2018 - כסף שאמור להגיע לאוכלוסיות נכים נוספות. באוצר טוענים מנגד שמאז ההסכם שנחתם והעליה בקצבאות, נוספו עוד אלפי נכים למקבלי הקצבאות וכי הכסף נועד למימון הקצבאות שלהם.

לדברי הארגון, משרד האוצר עשה תרגיל כאשר חישב את את הערכים לפי ערכם היום ולא לפי ערכם בסוף ינואר 2019. "כך למעשה משרד האוצר מטיל 'קנס ריבית' על ציבור הנכים בגין האיחור ביישום חוק הנכים".

מחאת הנכים
מחאת הנכים | צילום: דוברות קבוצות מאבק הנכים

לפני כשנה, בעקבות מחאה קודמת, נפגש שר האוצר דאז ישרל כ"ץ עם נציגי ארגוני הנכים. בפגישה סוכם כי המתווה להעלאת קצבאות הנכות יובא לאישור הממשלה במסגרת התקציב - שלא אושר עד פירוק הממשלה. השר הנחה לקיים את המתווה להעלאת קצבאות הנכות כפי שקבוע בחוק לשנים 2020-2021, כך שקצבת הנכות הכללית תעמוד על סך של 3,700 שקלים - עלייה של יותר מ10% מהקצבה הנוכחית שעומדת על 3,321 שקלים.