מחאת הנכים: המפגינים חסמו את מסילת הרכבת מצפון לזכרון יעקב

על רקע המחלוקות עם משרד האוצר, ארגון "נכים הופכים לפנתרים" ממשיך במחאתו, ומספר מפגינים חסמו את פסי הרכבת בצומת הבונים. בתום האירוע, תנועת הרכבות חודשה, אך צפויים שיבושים נוספים

זמן צפייה: 00:22

מסילת הרכבת נחסמה הבוקר (ראשון) לשני הכיוונים בצומת הבונים, סמוך לזכרון יעקב, על ידי מפגיני מחאת הנכים. כעשרה פעילי קבוצת "נכים הופכים לפנתרים" מחו בעקבות מחלוקות על התקציב עם משרד האוצר. בתום האירוע, תנועת הרכבות חודשה, אך מרכבת ישראל נמסר כי צפויים שיבושים נוספים לאורך היום.

אייל כהן, מוביל המאבק, אמר כי "הבטחנו להמשיך בפעולות מחאה ופגיעה אנושה לכלכלת ישראל וכך נמשיך לעשות עד ליישום חוק הנכים במלואו כדברו וכלשונו. היום הגענו לצומת הבונים כהמשך למחאה שאנו מקיימים. נמשיך במאבק עד לקבלת כל הכספים והדרישות שעלו בשולחן הדיונים עם האוצר, הרווחה, והביטוח לאומי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל מהבוקר: הנחיות התו הירוק יורחבו באופן משמעותי

אשרם חוגגת את הזכייה: "לא מאמינה שאני אלופה אולימפית"

נסראללה בנאום מהבונקר: "ישראל חוששת מעימות כולל וגדול נגדנו"

מחאת הנכים, רכבת ישראל
חסימת הרכבת בצומת הבונים | צילום: מחאת הנכים בישראל

מרכבת ישראל נמסר כי "בשל הפגנת ארגוני הנכים המתקיימת במפגש כביש מסילה הסמוך לעתלית, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בקטע המסילה שבין תחנות חיפה חוף הכרמל ובנימינה, וחלים שינויים ועיכובים בתנועת הרכבות. כמו כן, ייתכנו עיכובים ברשת הרכבות בעקבות האירוע. היסעים הוזמנו לתחנות חיפה חוף הכרמל ובנימינה".

יוזם מאבק הנכים אלכס פרידמן התייחס למחאה ואמר: "עצוב מאוד שלאחר כל שנות המאבק, מקבלי ההחלטות טרם הפנימו את המצוקה הקשה ושוב גוררים את ציבור הנכים לנקיטת צעדים קשים. אפשר וצריך לסיים את המאבק מיד, כל מה שצריך לעשות הוא לכבד הסכמים וליישם חוק במדינת ישראל".

כזכור, בחמישי האחרון חסמו ארגוני הנכים את נתיבי איילון כאשר 20 מפגינים גרמו לעומס תנועה כבד לאורך קילומטרים שנרשם בכביש לכיוון דרום. אחד החוסמים שוחח עם חדשות 13 ואמר כי "יצאנו להפגנת המחאה כדי לאותת לממשלה פעם אחרונה בצורה 'יפה' כי אחר כך יהיה יותר גרוע. צריך להגיע להסדר עם ארגוני הנכים ולשלם מה שהובטח בחוק. זו רק ההתחלה וזוהי רק דוגמית למה שיתחיל ביום ראשון. לא נוותר על שקל אחד".

מחאת הנכים, רכבת ישראל
חסימת הרכבת בצומת הבונים | צילום: מחאת הנכים בישראל

על פי המוחים, המחלוקת בעיקרה היא ניסיונות אגף התקציבים במשרד האוצר לגרוע חצי מיליארד שקל ויותר המיועדים ליישום המלא של חוק הנכים. תחשיבי משרד האוצר מחושבים לפי ערכם היום, ולא לפי ערכם בסוף ינואר 2019 כפי שדורשים בארגון. לדבריהם, "כך למעשה מטיל משרד האוצר 'קנס ריבית' על ציבור הנכים בגין האיחור ביישום חוק הנכים בעקבות הפלונטר הפוליטי שליווה אותנו בשנתיים האחרונות".

בנוסף להוספת סעיפים תקדימיים, שינויים אלו גורעים מאות מיליוני שקלים וצפויים לפגוע בתוספות שתוכננו במסגרת החוק, בין היתר תוספת מלאה לנכים הקשישים, רפורמה בקבלת קצבת סיעוד למתמודדי נפש ועוד.