מחאת הנכים: שיבושים בכביש החוף

כביש החוף נחסם לתנועה ממחלף יקום לצפון, בעקבות מחאת הנכים. אתמול נעצרו חמישה מפגינים במחאה בעת הפגנה באשדוד, שהתפתחה לאירועים אלימים

כביש החוף נחסם היום (שני) לתנועה בסמוך למחלף יקום בעקבות מחאת הנכים. במשטרה ממליצים לנהגים לנסוע דרך כביש 4, וכן להסתייע באפליקציית הניווט waze בעת נסיעה בכביש. הנכים מוחים להשוואת קצבתם לשכר המינימום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אתמול חסמו הנכים את כביש 4 לצפון במחלף בני דרום עשרות שוטרים ולוחמי מג"ב הגיעו למקום כדי להסדיר את התנועה. בהמשך הפגינו הנכים גם באשדוד, שם נאם ראש הממשלה נתניהו בטקס חסימת הסכם גג במרכז מונארט, בהפגנה בה נעצרו חמישה מפגינים ונרשמו עימותים אלימים. המוחים התעמתו עם השוטרים, שלטענתם התנהגו בברוטאליות כלפי העצורים. הנכים טענו שבין העצורים היו שני מרותקים לכסא גלגלים שנלקחו לתחנה ללא הכסאות ופגוע נפש.

"זכות המחאה הנה זכות דמוקרטית אך מנגד לא נאפשר פגיעה במרקם חיי השגרה וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה", מסרה המשטרה. "עם כל הרגישות בה נוקטים השוטרים בזירות מחאה אלו, נפעל בנחישות כנגד כל מקרה אלימות שיופעל כלפי אנשי החוק".

בשבוע שעבר חסמו עשרות מפגינים את צומת רוקח בדרך נמיר בתל אביב מחוץ לכנס התמיכה בנתניהו, במחאה על העמדה שהעבירה הכנסת לבג"ץ בנוגע לעתירה שהוגשה להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום. עמדתו של המשכן היא לדחות את העתירה על הסף, כשהטענה המרכזית היא שעל העותרים להוכיח שגובה הקצבה כפי שהיא היום (2,342 שקל) לא מספיק לקיום אנושי מינימלי.

באי כוחה של הכנסת ביססו את עמדתם על פסיקה של בית המשפט מ-2012 לפיה 'כבודו של האדם במדינת ישראל תלוי במכלול תנאי חייו'. "עיון בעתירה מעלה כי העותרים אינם עומדים, ולו ברמה המינימלית, בנטל זה", נכתב בכתב העמדה. "העתירה נעדרת מסד נתונים משמעותי, ואין בנתונים הכלליים שצורפו לעתירה בדבר שיעורי העוני כדי לעמוד בנטל המוטל על העותרים לעניין זה".