זילופים, קישוטים ובצק סוכר: טרנד עיצוב העוגות שכבש את ישראל

תחום הקונדיטריה מושך בשנים האחרונות ישראלים רבים. בעידן הרשתות החברתיות, שבו המראה חשוב לפחות כמו הטעם, אין גבול ליצירתיות. "לא חושבים קודם על הטעם, אלא על איך זה יצטלם"

זמן צפייה: 09:12

אפיית עוגה לאירועים כמו בת מצווה, יום הולדת או כל אירוע חשוב הפכה בשנים האחרונות לפרויקט מושקע. בעידן הרשתות החברתיות והתיעוד הבלתי פוסק, מראה העוגות והעיצוב שלהן חשוב לפעמים יותר מהטעם. ישראלים רבים, בעיקר נשים, נשבו בטרנד קישוט העוגות, חלקם עושים זאת בתור תחביב, אחרים הפכו את זה למקצוע.

קרן מצא-דהאן, החלה להכין עוגות מקושטות כתחביב לקרובים לה. יום אחד היא הכינה עוגה לכבוד יום ההולדת של בתה ולקחה לגן: "ההורים נורא התלהבו והסייעת ביקשה שאכין לה עוגה לבת המצווה של הבת שלה. היא אמרה לי 'אני אשלם לך, את חייבת להכין לי'. ככה זה התחיל". היום יש לקרן עמוד פייסבוק בשם "איך לעצב עוגות", שבעזרתו היא מוכרת את יצירותיה, מייעצת ונותנת רעיונות ל-125 אלף עוקביה.

עוגה של תומר אומנסקי
עוגה של תומר אומנסקי | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של תומר אומנסקי

תומר אומנסקי, קונדיטור ומנחה סדנאות אפייה מקבל כ-350 שקלים עבור העוגות שהוא מכין. "הרבה פעמים כשבן אדם בא להכין עוגה, הוא לא חושב קודם כל על הטעם, הוא חושב על הנראות, על איך זה הולך להצטלם".

דניס זואב הוא אומן בין-לאומי לפיסול בבצק סוכר. כבר שש פעמים הוא הגיע מרוסיה לארץ כדי להעביר סדנאות פיסול. הביקוש שמחזיר אותו לכאן שוב ושוב מעיד על ההתלהבות הישראלית לתחום. "בשום מקום לא ראיתי כל כך הרבה תלמידים, במיוחד בצק סוכר ועוגות", אמר דניס.

אור בן ה-16 רק בכיתה י"א, אך את העוגות שהוא מכין הוא מוכר בכ-250 שקלים. "סתם ניסיתי איזה מתכון והתאהבתי. פשוט ניסיתי כל פעם קצת יותר וקצת יותר. זה הרבה ניסיונות עד שמצליחים". כשיגדל הוא רוצה לפתוח רשת לעוגות מעוצבות.