"הם בכל מקום": התיירים הישראלים ממלאים את איי קפריסין

יעד הנופש השכן הופך פופולרי יותר ויותר ומושך אליו נופשים רבים מישראל. בין בתי המלון המציעים חבילות "הכול כלול" לטברנות והאטרקציות שבאי - בולטת מאוד השפה העברית. "גם זול וגם קרוב"

זמן צפייה: 11:18

מספר הישראלים שטסו לקפריסין ביוני האחרון עלה בכמעט 50% ביחס לחודש יוני בשנה שעברה. 116 טיסות יעשו את דרכן השבוע מנתב"ג למדינה השכנה, וארבע טיסות נוספות מחיפה. השפה העברית נפוצה מאוד באי והחלה כבר להיקלט באוצר המילים של חלק מהמקומיים.

הקונספט האהוב על הישראלים – "הכול כלול", הגיע גם לקפריסין במסגרת התחרות הקשה עם שכנתה טורקיה על לב התיירים. בבתי המלון באי ניתן למצוא אולם קולנוע הכלול בחבילת הנופש, פינג פונג בחינם, פארקי מים ואוכל איטלקי בכל שעות היממה. חלק מהמלונות מציעים אפילו אוכל כשר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"לא מפסיקה לבכות": ארבעה בני 12 חשודים באונס קבוצתי של בת 11

רה"מ מקדם הסכם סחר עם קוריאה הדרומית - שלא כולל התנחלויות

החברה שבה השקיעו ברק ואפשטיין קיבלה בעבר כמיליון שקל מהמדינה

מלון בקפריסין
מלון בקפריסין | צילום: חדשות 13

"הם בכל מקום", תיארה מרי פוטרוקלו מלשכת התיירות הקפריסאית את כמות הישראלית שנופשים באי. "זה מראה עד כמה הם אוהבים את קפריסין. הם תמיד יכולים לקפוץ לכאן, זו טיסה של 40 דקות בלבד. אצל מקצתם זה הופך להיות לבית המרכזי".

אחת המפסידות העיקריות מצמיחת הפופולריות של קפריסין היא העיר אילת, שלא מצליחה להתחרות במחירי הנופש והאטרקציות באי. "גם יותר זול וגם מאוד קרוב", הסביר אחד הישראלים המבלה בקפריסין את הסיבה זינוק במספר התיירים מישראל.

מלון בקפריסין
מלון בקפריסין | צילום: חדשות 13

גם לדעתה של לואיזה ואראקלס, מנהלת משרד התיירות של קפריסין בארץ, השילוב בין הקרבה לקסם של האי הם שהופכים אותו לפופולרי: "בטיסה של רק 40 דקות מהארץ אפשר להגיע לאי שכן ידידותי, עם הכנסת הקפריסאית ואני חושבת שפשוט בשנה האחרונה הישראלים מגלים יותר ויותר את קפריסין והיא נהייתה הרבה יותר נגישה".