בלי נסיעות בסופ"שים ובערבים: מדריך התחב"צ במתכונת המצומצמת

החל מהשעה 20:00 ועד ל-5:00 תושבת כל פעילות האוטובוסים והרכבות. הקווים המחברים בין י-ם לחיפה, לנתניה ולטבריה וכן בין ת"א לקריית שמונה - יבוטלו לחלוטין. נשקלת הפעלת שירות "אובר"

זמן צפייה: 01:17

מגפת הקורונה: משרד התחבורה הודיע כי יפסיק הערב (רביעי) בשעה 20:00 את כל פעילות התחבורה הציבורית, כולל אוטובוסים, רכבת ישראל והרכבת הקלה, עד לשעה חמש בבוקר. זאת, לאחר שאמש הופסקה פעילותם בשעה 22:00, במטרה להיאבק בהתפשטות הנגיף. בסוף השבוע תופסק פעילות כל התחבורה הציבורית, החל ביום חמישי בשעה 20:00 ועד ליום ראשון בשעה חמש בבוקר.

במהלך היום תצומצם פעילות האוטובוסים בכ-60 אחוזים, ויתקיימו רק נסיעות למרכזים חיוניים ולמקומות עבודה מרכזיים. בין הקווים שיבוטלו גם במהלך היום ניתן למצוא את הקווים הבין-עירוניים המחברים בין ירושלים לחיפה, בין ת"א לקריית שמונה, בין ירושלים לנתניה ובין ירושלים לטבריה. לעת עתה לא יחולו במהלך היום שינויים במסלולי רכבת ישראל, אך גם שינויים אלה נלקחים בחשבון ויכולים להתרחש בהמשך.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנגבי ודרעי נכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבת חולה קורונה מאומת

מאלכוג'ל ועד עגבניות: המוצרים שמתייקרים בצל בהלת הקורונה

נתניהו לחדשות 13: הביקורת על האיכון חסרת שחר – אי אפשר לחכות

תחנת אוטובוסים
תחנת אוטובוסים | צילום: חדשות 13

לראשונה ובצל ההנחיות החדשות, יזם משרד התחבורה יזם פיתוח אפליקציה המעניקה שירות תחבורה בהזמנה אישית, בדומה לעיקרון עליו מבוסס שירות "Bubble Dan", ובהתאם לצרכים שיתפתחו בהמשך. שירות זה, ככל הנראה יותאם בראש ובראשונה למסלולים של אזרחים העובדים במקצועות המוגדרים חיוניים.

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', נועד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והעלה בפניו את האפשרות להכניס לישראל את שירות ההסעות הפרטיות "אובר", כפתרון תחבורתי לצורך משבר הקורונה. כיוון שכבר הגיעו תלונות של נוסעים על נהגי מוניות שהעלו מחירים - הצעה זו נשקלת בימים אלה. במידה וההצעה תאושר, ייחתם צו שיתיר לאזרחים להסיע בתשלום נוסע נוסף איתם במכונית, וזאת תוך שלושה ימים.

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, Shutterstock

אתמול מסר סמוטריץ' כי "מה שעומד לנגד עינינו זה בריאות אזרחי ישראל ושימור מקסימום רציפות תפקודית עבור המשק בהתאם לנסיבות. אנחנו עושים כל שביכולתנו למזער את הפגיעה, ואני פונה לאזרחי ישראל להישמע להנחיות, על אף הקושי. אנחנו בימים קריטים - אנא, הימנעו מנסיעה בתחבורה הציבורית״.