התפרצות קורונה בגן בקריית מוצקין: 16 ילדים ו-4 גננות נדבקו

פרסום ראשון: לאחר שהורה אובחן חיובי לנגיף, בנו גם הציג תסמינים, אך עדיין הלך לגן במשך שבוע. העירייה סגרה את הגן. "ההורים צריכים להיענש " • בשבוע האחרון: 23 התפרצויות במערכת החינוך

זמן צפייה: 01:18

התפרצות קורונה בגן ילדים בקריית מוצקין: 16 ילדים וארבע נשות צוות אובחנו חיוביים לנגיף – כך פורסם היום (חמישי) לראשונה בחדשות 13. זאת, לאחר שהורה של אחד הילדים אובחן חיובי ובנו גם הציג תסמינים של המחלה, אך עדיין הלך לגן במשך שבוע. העירייה סגרה את הגן בניסיון למנוע את המשך התפשטות הנגיף.

מעיריית קריית מוצקין נמסר: "לאחר בירור עולה כי על פי בדיקה אפידימיולוגית, אחד מילדי הגן לא חש בטוב בשישי, אחרי שעות הגן. הוריו לקחו אותו כאמור לבדיקת קורונה ומשנמצא חיובי ביום ראשון כבר לא הגיע לגן".

במשרד הבריאות מודאגים מהעלייה בתחלואה במערכת החינוך - לאחר שבשבוע האחרון נרשמו 23 מוקדי התפרצויות. נוסף להתפרצות בקריית מוצקין, בבית ספר יסודי במועצה האזורית חוף הכרמל אותרו 20 נדבקים, ובבית ספר תיכון באותה המועצה - שישה נוספים. בבית הספר היסודי "נבון" ברחובות (שבו הייתה התפרצות לפני כמה חודשים) אובחנו 17, בתיכון בכפר חב"ד אובחנו 13 חיוביים, בתיכון במעלה אדומים - 11, בתיכון בבאר שבע - 11 נוספים, ובבית ספר יסודי ברחובות - 10.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצל המגפה: פי 3.5 לידות ממקרי מוות ב-2020; מספר העולים ירד

224 ישראלים נמצאו חיוביים לאחר קבלת מנת החיסון הראשונה

מבצע החיסונים נמשך: 800 אלף ישראלים כבר חוסנו נגד קורונה

חצר משחקים בגן ילדים (ארכיון)
חצר משחקים בגן ילדים (ארכיון) | צילום: חדשות 13

אמא של אחד מהילדים בגן בקריית מוצקין אמרה לחדשות 13 כי "אמא אחת, שבעלה היה מאומת והיה בבית, במקום להכניס את עצמה ואת הילדים לבידוד שלחה את הילד לגן. אני ידעתי שהוא הדביק 11 ילדים, כי שמעתי על זה ביום ראשון כשסגרו את הגן. היא התנהלה בשקט. בעיניי הם צריכים להיענש על זה, הם לא יכולים לקחת אחריות על חיים של אחרים".

מעבר לכך, בעיר ישנם עוד שבעה גנים שבהם יש התפרצויות ובעירייה פועלים לקטיעת שרשראות ההדבקה. במקביל, במשרד הבריאות חוששים מגל של התפרצות המחלה בגני ילדים ובבתי ספר יסודיים. עם זאת, מבצעי החיסונים למורים בתל אביב וברמת גן הוקפאו, ואין תאריך לחיסון צוותי ההוראה, בעקבות המחסור בחיסונים.

בעיריית תל אביב ובעיריית רמת גן הודיעו למורים בתחילת השבוע שהם יהיו יכולים להתחסן. נוסף על כך, גם בבתי החולים במרכז אמרו שיש מספיק מנות חיסון לתת לעובדי ההוראה. כמו כן, רשויות נוספות ביקשו לחסן את עובדי ההוראה, אך כאמור, בגלל המחסור הכללי, במשרד הבריאות אסרו לחסן את הצוות של מוסדות החינוך.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 5,253 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-419,312 בני אדם. כעת בארץ, 42,402 מאומתים פעילים, בהם 639 במצב קשה, מתוכם 165 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-3,314.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 96,835 בדיקות - 5.5% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 176 מהחולים מוגדר בינוני, 1,093 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 3,682 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 945 אחיות ו-463 רופאים.