"לא יהיה חסר אוכל לאף אחד בעיר": מסע עם המתנדבים בבני ברק

בימים האחרונים נראה היה שכל התסכול הכלכלי, הרגשי והפוליטי נותב לעבר העיר החרדית. אל מול זאת, אנשי פיקוד העורף וזק"א היו שם כדי לסייע לתושבים הנצורים. "נחמד לעשות משהו בימים האלה"

זמן צפייה: 09:54

מגפת הקורונה: אף אחד לא יכול היה לדמיין ניידת משטרה כורזת ביידיש רגע לפני חג הפסח בבני ברק, גם לא משאיות צבאיות שנכנסות לעיר ויוצאות ממנה בכל רגע. בימים כתיקונם, ביום שלפני ליל הסדר הרחובות בעיר מלאים עד אפס מקום. כל החנויות פתוחות ואפילו על המדרגות של בתי הכנסת אי אפשר למצוא מקום מרוב עומס. ההתפשטות של הקורונה בבני ברק בשבועות האחרונים והסגר שהוטל על העיר גרמו לכך שכל החיצים הופנו לעיר החרדית. בני ברק הפכה למוקד האשמות והתושבים כבר הרגישו כמו מצורעים. הגדר שהוצבה בגבול עם רמת גן בוודאי תרמה לכך.

לצד הקושי והכאב אפשר למצוא בבני ברק לא מעט רגעים של חמלה. ביום שלישי, בשעה 14:00 בצהריים, חניון מסחרי של רשת למוצרים לבית הפך למעין שטח התכנסות, כמו מחוץ לאזור מלחמה. לשם הגיעו משאיות ענק של הצבא יחד עם עיריית בני ברק, זו בעצם היחידה שסיפקה מזון לתוך העיר. ישראל מורגנשטרן, יו"ר זק"א ישראל, הסביר כי "זו בעצם יחידה שתספק מזון כל הזמן לתוך העיר. לאף אחד לא יהיה חסר אוכל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסגר על בני ברק רוכך; התחב"צ תשוב לפעול במתכונת מצומצמת

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה נגד רשת הדיור המוגן "משען"

ריבלין מתנצל על שבתו עשתה עמו את הסדר: "מבין התגובות הקשות"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משה יצחק אוסדיטשר, עורך דין ותושב העיר, הסביר כי "האנשים בבני ברק, רובם ככולם, שמרו על ההוראות של משרד הבריאות בדיוק כמו שהציבור החילוני. יש לנו מטורפים. יש את קבוצת המיעוט הזאת, צריך לטפל בה על פי חוק בכוח. אני חושב שהציבור שלנו מוקיע את המטורפים האלה, אבל הפכו אותנו למצורעים. כמו שבציבור החילוני אנשים הלכו לים בשבת וזה לא בסדר, חבר'ה שלא קיימו את ההוראות אצלנו, זה גם לא בסדר".

כשמניחים לרגע בצד את הביקורת וגם את הוויכוחים והמחלוקות, אפשר למצוא בימים האלה גם הרבה רגעים של עזרה וערבות הדדית. אם מישהו עוד היה זקוק לסיבות להתנער מהציניות הישראלית האופיינית כל כך, השנה הוא יכול למצוא אותן בבני ברק.